"Nowa, zaskakująca reklama polskich regionów za granicą"
„Nowa, zaskakująca reklama polskich regionów za granicą" - pod takim tytułem odbyła się konferencja Polskiej Organizacji Turystycznej, na której została przedstawiona pierwsza wspólnie wypracowana z regionami koncepcja reklam Polski za granicą. Barbara Tutak Wicedyrektor Departamentu Planowania Marketingowego zaprezentowała 16 "bajkowych" kreacji, które mają pobudzić wyobraźnię odbiorców i zachęcić do przyjazdu do Polski. W czerwcu 2013 roku kampania realizowana w ramach projektu "Promujmy Polskę Razem" została rozszerzona na nowe kraje: Irlandię, Włochy, Hiszpanię, Rosję, Czechy i Ukrainę. Projekt realizowany jest ze środków unijnych i potrwa do końca 2014 r.
W konferencji wzięli udział również przedstawiciele Regionalnych Organizacji Turystycznych; Dorota Lachowska Dyrektor Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Tomasz Koralewski Wicedyrektor Łódzkiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz Jarosław Panek Koordynator ds. mediów i wizerunku Regionalnej Organizacji Turystycznej Woj. Świętokrzyskiego.Konferencję prowadziła Jolanta Grus Dyrektor Biura Komunikacji POT.
Obecnie kontynuowane są działania z wykorzystaniem najbardziej efektywnych narzędzi, które sprawdziły się na poszczególnych rynkach oraz znakomicie spełniły swoją rolę wśród docelowych grup turystów. Realizowana przez POT multimedialna kampania wizerunkowo produktowa odnosi się do idei rekomendacji, która jak wynika z badań, pozostaje podstawowym źródłem przekazywania informacji.
Wybór produktów a także motywów bajkowych został dokonany przy ścisłej współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi. Po raz pierwszy powstał wspólny przekaz reklamowy uwzględniający specyfikę wszystkich regionów. „Wykorzystaliśmy do naszej kampanii bajkowe motywy, które są nawiązaniem do archetypów i symboli oraz odgrywają rolę w kształtowaniu wyobrażeń o nas samych i naszym życiu. Przywołanie skojarzeń ze świata baśni i marzeń to zachęta do podróży do Polski - kraju, w którym jest wszystko możliwe, bo wszystko co ją tworzyło i tworzy jest unikatowe i inspirujące. Każdy region to inna opowieść, legenda i możliwości" – mówi Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Promowane będą produkty, na które istnieje realny popyt na rynkach objętych działaniami promocyjnymi (turystyka kulturowa: Warszawa. Wrocław, Kraków, Gdańsk, Łódź; turystyka w obszarach naturalnego środowiska: Biebrza; turystyka aktywna: żeglarstwo, golf, Mazury, wspinaczka i przemysł spotkań). Wszystkim działaniom realizowanym w ramach kampanii towarzyszy hasło: Polska – Come and find your story.Kampania kierowana jest do wszystkich grup wiekowych, w szczególności do ludzi, którzy szukają nowych przeżyć, niebanalnych pomysłów na spędzenie wolnego czasu, a często także miejsc na wyciszenie i wypoczynek wśród dziewiczej natury. W kontekście przemysłu spotkań taką grupę stanowią organizatorzy konferencji i kongresów.
Zobacz layouty: http://www.polska.travel/pl/regiony-turystyczne/new