en
en
Kontakt

Najważniejsze rynki dla turystyki przyjazdowej i nie tylko - badania POT.

270x136_x0kid__30.jpg

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z badaniami wykonanymi na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej: " Wskaźnik Użyteczności Turystyki Zagranicznej - 2014 rok" (dr Tomasz Dziedzic z Instytutu Turystyki Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie) i  "Frekwencja w atrakcjach turystycznych" (dr hab. Zygmunt Kruczek, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach).

Wskaźnik Użyteczności Turystyki Zagranicznej (WUTZ) przygotowywany jest na zlecenie POT corocznie, począwszy od 2007 roku. Celem badania jest zobrazowanie znaczenia (przede wszystkim w kategoriach finansowych) wybranych 40 rynków dla turystyki przyjazdowej do Polski i zestawienie go z ich potencjałem dla turystyki światowej. Cykliczna realizacja badania umożliwia śledzenie zmian zachodzących w czasie.

Wyniki badania można traktować również jako bazę danych, zawierającą m.in. informację o liczbie przyjazdów turystów, liczbie korzystających z bazy noclegowej, wielkości przychodów z danego rynku, wydatków w Polsce na 1 turystę oraz globalnych wydatków na zagraniczną turystykę wyjazdową dla 40 najważniejszych z punktu widzenia turystyki przyjazdowej do Polski rynków. Najnowsza edycja WUTZ opracowana została na bazie danych za 2013 rok.

Celem badania Frekwencja w atrakcjach jest analiza frekwencji w atrakcjach różnego typu oraz identyfikacja czynników determinujących popularność atrakcji mierzoną liczbą odwiedzających. Oprócz zestawień tabelarycznych prezentujących liczbę odwiedzających różnego typu atrakcje, w tym wykazu atrakcji o najwyższej frekwencji oraz tzw. atrakcji flagowych dla poszczególnych województw, raport zawiera również podstawy teoretyczne badań atrakcji (m.in. definicje, typologie, a także trendy i tendencje w rozwoju atrakcji).

Badania do pobrania: http://pot.gov.pl/dzialania/p/do-pobrania/badania-i-analizy

 

 

 

 

Do góry