Mimo problemów we Francji promocja Polski podczas Mistrzostw bez problemów
Kryzysowa sytuacja w Paryżu po powodzi spowodowała, że dotychczasowy program promocji przygotowany przez Polską Organizację Turystyczną na czas Mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2016 musiał zostać zmodyfikowany. - Na szczęście organizatorzy „Berges de l’Europe“, czyli merostwo Paryża zapewnili inne miejsce i Polska, a także pozostałe państwa będą mogły godnie zaprezentować swoją ofertę turystyczną i kulturalną. 18 czerwca o godz. 10 zostanie otwarta specjalna strefa na placu przed Hotel de Ville – mówi Tomasz Rudomino, dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT we Francji. Nazywać się teraz będzie, z uwagi na zmianę lokalizacji, Place de l’Europe (Plac Europy).
Codziennie do 10 lipca od godz. 13 do 22 będą odbywały się tam różne aktywności dla turystów i mieszkańców Paryża. W weekendy organizowane będą konkursy z nagrodami, degustacje, animacje dla dzieci i młodzieży a w pozostałe dni tygodnia – dystrybucja materiałów promocyjnych i informacyjnych, zdjęcia z polskimi piłkarzami oraz degustacje polskich produktów. Prezentacja polska będzie miała swój punkt kuliminacyjny 16 czerwca. Odbędzie się wtedy Wieczór Polski w Ambasadzie RP w Paryżu, a w programie między innymi spotkanie z prasą pt. „Od hydraulika do Lewandowskiego”, pokaz żonglerki i trików piłkarskich i oczywiście degustacja polskich przysmaków. Wieczór otworzy minister Sportu i Turystyki Witold Bańka w obecności Ambasadora RP we Francji Andrzeja Byrta i prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej dr Wojciecha Fedyka.
W trakcie Mistrzostw wykorzystane zostaną także inne narzędzia marketingowe, by jak najlepiej wykorzystać potencjał tego wielkiego sportowego święta. - Jest to okazja żeby zainspirować Polską i naszą bogatą ofertą turystyczną nie tylko Francuzów ale licznie przybyłych do Paryża kibiców z całego świata – mówi dyrektor Rudomino.
Zaplanowaliśmy również kampanię wizerunkową. Po Paryżu będą jeździć na rowerach “Ambasadorowie Polski” z ulotkami zachęcającymi do wzięcia udziału w konkursie, w którym nagrodą główną będzie koszulka z podpisami polskich piłkarzy. Przez cały tydzień począwszy od 21 czerwca w Radio France Bleu, które jest oficjalnym partneremn UEFA emitowane będą 25 sekundowe spoty o Polsce i naszym pawilonie przed Hotel de Ville.