en
en
Kontakt

Mieszkańcy promują swoje regiony!

270x136_14-10-20_x0kid_00042_M_2.jpg

"Udział mieszkańców a nie aktorów to najlepsze podsumowanie, współpracy szerokiego kręgu ludzi i instytucji – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, podczas konferencji kończącej kampanię Bajkowy urlop w Polsce. "Dlatego patrzymy na tę kampanię także, jako na wystawę prezentującą zaangażowanie lokalnych społeczności we wspólne zachęcanie turystów do odwiedzania i odkrywania ich regionów"- dodał Rafał Szmytke.

14-10-20 POT 00034 M 2

Rafał Szmytke - Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej (fot. Andrzej Sałkiewicz)

20 października br. odbyła się konferencja podsumowująca kampanię krajową, która miała pokazać, jak w ramach projektu Promujmy Polskę Razem, Polska Organizacja Turystyczna reklamuje Polskę za granicą i zachęca turystów do odwiedzania naszego kraju. Konferencje regionalne oraz ambienty odbywały się w 16 województwach od czerwca do września br.

                    14-10-20 POT 00011 M       14-10-20 POT 00014 M

Dorota Lachowska - Dyrektor Biura Zarządu Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Paweł Mierniczak - Dyrektor Biura Małopolskiej Organizacji Turystycznej (fot. Andrzej Sałkiewicz)


Dla mieszkańców poszczególnych województw, ale i odwiedzających je turystów przygotowany został konkurs „Zostań twarzą regionu". Zwycięzcy konkursu, to właśnie tytułowe twarze regionów, które możemy teraz oglądać, do końca października br., na 256 plakatach wielkoformatowych w całej Polsce. W każdym województwie można obejrzeć pełną reprezentację kraju, czyli zwycięską inscenizację z danego województwa oraz z piętnastu pozostałych.

14-10-20 POT 00031 M

Od lewej: Artur Żyrkowski - Prezes Agencji Promocji Miast i Regionów (Twórca i wykonawca kampanii), Jolanta Grus - Dyrektor Biura Komunikacji w POT oraz regionalni zwycięzcy konkursu "Zostań Twarzą Regionu": Radosław Sławiński (podlaskie),  Andrzej Koziński (kujawsko-pomorskie), Artur Zawadzki i Dorota Ceglarska (lubelskie). (fot. Andrzej Sałkiewicz)

9 lubelskie  8 podlaskie

1 kujawsko pomorskie

 Ważnym elementem letniej kampanii „Bajkowy urlop w Polsce" było zwrócenie uwagi na szereg miejsc i atrakcji turystycznych, których można znaleźć bardzo wiele w każdym regionie, które nie zawsze są znane i spopularyzowane tak, jak na to zasługują, nawet wśród mieszkańców najbliższych okolic. W trakcie kampanii w szczególny sposób zwracano uwagę na Certyfikowane Produkty Turystyczne, czyli te, które zostały docenione w ramach prowadzonego przez POT konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny. "Nasza kampania wpisywała się zarówno w dotychczasowe przedsięwzięcia POT ukierunkowane na rozwój rynku turystycznego, jak również w szereg działań regionalnych, zachęcających do odkrywania tych atrakcji, które są niemal na wyciągnięcie ręki i które można poznać choćby w trakcie krótkiego, weekendowego wypadu" – powiedziała Justyna Jedlińska, dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej POT, koordynującego przedsięwzięcie.

14-10-20 POT 00039 M

 Justyna Jedlińska - Dyrektor Biura Departamentu Współpracy Regionalnej w POT (fot. Andrzej Sałkiewicz)

Zapraszamy do obejrzenia filmu z kampanii oraz konkursu "Zostań Twarzą regionu": https://www.youtube.com/watch?v=McyGx3bmcDc&feature=youtu.be&app=desktop


Kampania „Bajkowy urlop w Polsce" i konkurs „Zostań twarzą regionu"


W ramach kampanii „Bajkowy urlop w Polsce", przez cztery letnie miesiące w każdym z szesnastu polskich województw odbywały się plenerowe akcje promocyjne. W otoczeniu specjalnie przygotowanej scenografii, wykorzystującej bajkową kreację z kampanii POT (za każdym razem inną – dedykowaną poszczególnym regionom), uczestnicy zabawy aranżowali scenki inspirowane walorami turystycznymi danego regionu oraz wspomnianym bajkowym motywem. Do inscenizacji mogli wykorzystywać przygotowane przez organizatorów zabawne kartonowe rekwizyty, a pomocą w pokonaniu scenicznej tremy i rozwinięciu własnej pomysłowości służyli animatorzy teatralni oraz znani z ekranów telewizyjnych aktorzy - Joanna Koroniewska, Katarzyna Cichopek, Karolina Gorczyca, Szymon Bobrowski. Wszystkie inscenizacje w wykonaniu mieszkańców oraz turystów były fotografowane, a zdjęcia publikowane na internetowej stronie konkursu i poddane pod głosowanie. W każdym z 16 regionów głosowanie internetowe wyłoniło po osiem nominacji (w opolskim – dziewięć), czyli fotografii turystyczno-bajkowych inscenizacji, które zdobyły najwięcej głosów. Następnie spośród tej ósemki nominowanych, jury Polskiej Organizacji Turystycznej wybrało po jednym zdjęciu. To one, po dostosowaniu do linii graficznej kampanii POT, znalazły się na wielkoformatowych plakatach w całej Polsce, a ich autorzy stali się twarzami regionów.

 

Do góry