en
en
Kontakt

Kolejne szkolenie POT/ROT - Lublin

270x136_Lublin2.jpg

Kolejne szkolenie "Wiedza, produkt, współpraca kluczem do sukcesu w turystyce", organizowane przez Polską Organizację Turystyczną wraz z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi za nami. 8 czerwca br. takie spotkanie odbyło się, tym razem, w Lublinie. Obrady otworzyli: Dorota Lachowska, dyrektor Biura Zarządu Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i Jacek Janowski, wicedyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej POT.

Zgromadzonych gości: przedstawicieli branży turystycznej, wyższych uczelni i samorządu powitała także wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, która w swoim wystąpieniu podkreśliła istotę marketingu w turystyce. Zgodnie z harmonogramem przyjętym dla wszystkich szkoleń, jako pierwsza zabrała głos przedstawicielka Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) - tym razem ze Sztokholmu - dyrektor Małgorzata Hudyma. ZOPOT w Sztokholmie obejmuje rynki: szwedzki, norweski, duński i fiński.

Małgorzata Hudyma przedstawiła ogólny zarys specyfiki tych rynków. Skandynawowie stanowią potencjalnie wielki rynek. Tradycyjnie spędzają wakacje w swoich krajach. Jednak wraz z pojawieniem się tanich przelotów, ruszyli w świat. Zmieniła się również długość wakacji. Obecnie preferują krótsze, tygodniowe czy wręcz weekendowe wyjazdy. Stwarza to szansę dla Polski. Prezentacja dyrektor Małgorzaty Hudymy zawierała szereg cennych praktycznych wskazówek, między innymi na temat konstruowania oferty oraz efektywnych, uwzględniających specyfikę rynków skandynawskich, sposobów jej promocji.

Lublin2

Na zdjęciu od lewej: Dorota Lachowska, Iwona Ewa Haponiuk, Robert Mazur, Wiesław Czerniec,

Michał Basiński, Dariusz Donica

Wśród pozostałych prelegentów znaleźli się między innymi Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej z prezentacją  "Przykłady zaangażowania branży turystycznej i samorządów w promocję i sprzedaż wydarzenia". Na temat budowy wizerunku i marki wydarzeń kulturalnych w kontekście pozyskiwania partnerów komercyjnych na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu mówił  Marcin Pieńkowski, dyrektor PR i Marketingu Festiwalu. Mobilnej rewolucji w promocji poświęcona była prezentacja Andrzeja Szoszkiewicza prezesa Smartlink, który  podkreślił, jak ważne jest dostosowanie stron www do wszystkich nośników/ekranów i nawigacji dotykiem.

Ostatnim punktem szkolenia tradycyjnie była debata, do której zostali zaproszeni: Dorota Lachowska, dyrektor Biura Zarządu Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej,  przedstawiciel branży Robert Mazur z biura podróży Watra Trawel, Iwona Ewa Haponiuk, zastępca dyrektora wydziału Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Lublin, Dariusz Donica, prezes Lubelskiej  Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszłkowskim, Wiesław Czerniec przedstawiciel LOT Kraina Lessowych Wąwozów  i Michał Basiński prezes LOT Roztocze. Debatę poprowadził Hubert Gonera z Landbrand.



Do góry