en
en
Kontakt

Kampania wizerunkowa Polski przed UEFA Euro 2012™ – strzałem w dziesiątkę!

foto_11„Zgromadziliśmy kapitał zaufania europejskiego" - powiedział wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Bartłomiej Walas podczas podsumowania kampanii promocyjnej Polski w kontekście EURO 2012, w trakcie briefingu POT, 29 czerwca b.r. Wiceprezes POT, pod którego nadzorem naukowym powstało opracowanie „Strategii marketingowej promocji Polski na lata 2012-2020" dodał, że: „O ile ceny i jakość usług można modyfikować, wpływać na ich konkurencyjność, o tyle nie można wpływać na postrzeganie destynacji przez turystów". Największa kampania wizerunkowo-produktowa Polski, przedstawiająca zupełnie nowy, acz całkowicie prawdziwy wizerunek naszego kraju, już teraz, jak wykazują badania, była celnym, obliczonym na sukces strzałem.

Trafność obranej strategii potwierdziła druga fala badań, których wyniki zaprezentowała wicedyrektor Biura Zarządzania Projektem „Promujmy Polskę Razem" Teresa Buczak. Z badań wynika, że 74,10% mieszkańców Wielkiej Brytanii, 61,30% Niemców i 72,30% Francuzów wysoko i zdecydowanie wysoko oceniło swoją wizytę w Polsce.

Wykorzystanie zainteresowania mediów podczas ME wzmocniło przekaz, który, dzięki symbolom nawiązującym do UEFA EURO 2012™, dotarł do potencjalnych kibiców. Jak podkreślił wiceprezes POT: „Wszystko wskazuje na to, że zakładana w 2012 roku liczba turystów na poziomie 13,5 mln będzie większa i wyniesie 14 mln. Jednak osiągnięcie coraz bardziej zadawalających wyników wymaga kontynuacji i rozszerzenia działań. Dlatego kampania promocyjna będzie miała swój dalszy ciąg w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Belgii, Holandii, Danii oraz Szwecji i potrwa do czerwca 2013 roku pod hasłem „Wróć – nie widziałeś wszystkiego". Kontynuowane będą działania z wykorzystaniem najbardziej efektywnych narzędzi, które sprawdziły się na poszczególnych rynkach oraz znakomicie spełniły swoją rolę wśród docelowych grup turystów.

foto13Z badań skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych wynika, że reklama w prasie podobała się 52,50% odbiorców brytyjskich, 53,80% niemieckich i 59% francuskich. Blisko 30% Brytyjczyków uważa, że reklama, z kampanii realizowanej przez POT, uatrakcyjnia turystyczny wizerunek naszego kraju. Spot telewizyjny „Polska. Feel Invited" obejrzało na kanale You Tube 660 663 osoby. Kampania oparta została przede wszystkim na rekomendacji, która, jak podkreśliła prowadząca briefing Jolanta Grus dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT, w przypadku kampanii zawiera 100% dawkę obiektywizmu.

Do góry