Kampania outdorowa na Litwie
Do końca czerwca potrwa kampania outdorowa w Wilnie. "Chcemy zwrócić uwagę litewskiego konsumenta na różnorodność polskich atrakcji turystycznych" - mówi Barbara Tutak, dyrektor Departamentu Instrumentów Marketingowych POT. Litwini przyjeżdżają do Polski najczęściej w celach biznesowych, naukowych ale motywem przyjazdu są także odwiedziny krewnych i znajomych. "Choć Litwa jest niewielkim krajem zamieszkałym przez 2,956 mln mieszkańców to jednak ze względu na sąsiedztwo z Polską, konieczność tranzytu przez Polskę przy przejazdach do krajów Europy Zachodniej i rosnącą aktywność turystyczną mieszkańców Litwa należy do rynków atrakcyjnych dla Polski" - podkreśla Barbara Tutak.
Do najważniejszych grup istotnych dla Polski należą kontakty przygraniczne, tranzyt i Polacy mieszkający na Litwie. W wyjazdach organizowanych przez biura podróży, coraz większego znaczenia nabierają wyjazdy wypoczynkowe i poznawcze. Turyści litewscy od kilku lat organizują swoje przyjazdy do polski najczęściej samodzielnie – bez pośredników. Dominującą formą spędzania wolnego czasu jest turystyka miejska.
Kampania realizowana jest przez firmę Clear Channel. Dzięki współpracy z Instytutem Polskim kampania dociera do szerokiego grona odbiorców i jest komplementarna do działań instytutu na Litwie. Kampania outorowa skierowana jest przede wszystkim do rodzin z dziećmi, Polaków mieszkających na Litwie oraz turystów tranzytowych – przejeżdżających przez Polskę.