Inspiracje i trendy w innowacyjnym podejściu do produktów turystycznych
Podczas tegorocznych Targów "Lato" Polska Organizacja Turystyczna przygotowała warsztaty dla branży turystycznej nt. "Inspiracje i trendy w innowacyjnym podejściu do produktów turystycznych". "Dzień ekspercki Polskiej Organizacji Turystycznej jest formą dzielenia się z branżą wiedzą i doświadczeniem a także stworzeniem przestrzeni, w kórej przedstawiciele branży mogą podzielić się z innymi swoim know how" - mówi Justyna Jedlińska Dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej w POT. Jednym z poruszanych zagadnień była coraz bardziej popularna na świecie turystyka kulinarna.
Dużym zainteresowaniem wśród turystów cieszą sie szlaki kulinarne. Ponad 1 mln odwiedzających, 600 miejsc pracy i dochód około 30 mln funtów przyniósł "Szlak szkockiej whisky". Podczas warsztatów "Kuchnia regionalna, a fenomen turystyki kulinarnej", Hubert Gonera z Landbrand przekonywał, że jeżeli Polska przyciągnie choć 1% dodatkowych gości (140 000 00) i zaoferuje im pakiety turystyki kulinarnej w cenie 300 USD od osoby to możemy osiągnąć dodatkowy przychód rzędu 40 000 000 USD. International Culinary Tourism Association podaje, że turyści kulinarni podają średnio1200 USD na podróż z czego 36% czyli 425 na kulinaria.
Na zdjęciu: Jacek Janowski Wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej POT
W trakcie Dnia Eksperckiego, którego gospodarzem był Departament Współpracy Regionalnej w POT, odbyła się też prezentacja nt. certyfikowanych produktów turystycznych oraz świadczeń dla laureatów konkursu "Najlepszy Produkt Turystyczny". "Organizacja konkursu jest działaniem, które nie tylko sprzyja zwiększaniu komercyjności produktów turystycznych ale także podnoszeniu stale jakości usług " - powiedziała Anna Księżnik Kierownik Sekcji Ds.Promocji Produktu Turystycznego z POT.
W czasie targów goście mogli oglądać wystawę prezentującą certyfikowane produkty turystyczne.