INcoming Poland 2016
9 mln turystów ! Takie szacunki wskazują eksperci rynku turystycznego dla regionu pomorskiego za ten rok. Dobra passa trwa już od kilku lat, a miniony sezon letni uznawany jest za rekordowy pod względem liczby przyjazdów. Aby taka tendencja miała szansę się utrzymać region pomorski już inwestuje w rozwiązania mające szansę przynieść długofalowe korzyli biznesowe. Z Krystyną Hartenberger – Pater – dyrektor zarządzającą Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, pomysłodawcy i głównego organizatora Incoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region rozmawiamy o zakończonej właśnie, tegorocznej edycji.
INcoming Poland, Gdańsk & Pomorskie Region to nowa jakość spotkań biznesowych w branży turystycznej. Rozbudowana formuła workshopu to już nie tylko okazja do rozmów ale sprzyjająca przestrzeń dla zawierania trwałych i efektywnych partnerstw biznesowych, a dla regionu skuteczny sposób komercjalizacji oferty przyjazdowej. Za nami kolejna, trzecia już edycja. A jak narodził się sam pomysł organizacji wydarzenia?
Krystyna Hartenberger – Pater: Potrzeba kojarzenia dedykowanych spotkań jest ogromna, a regionalna organizacja turystyczną jest idealną platformą pozwalającą wypracować sprawne mechanizmy współpracy pomiędzy rodzimą branżą, a zagranicznymi tour operatorami. Zatem naszą ambicją stało się wykreowanie wydarzenia, jakich w Polsce jest niewiele, łączącego w sobie kilka kluczowych elementów istotnych dla sprawnego funkcjonowania gospodarki turystycznej regionu. I udało się, w 2013 roku po raz pierwszy zmaterializowaliśmy długo dojrzewającą w nas ideę i zorganizowaliśmy pierwszą edycją, dedykowana rynkowi skandynawskiemu. Doświadczenia z ubiegłych lat pozwalają nam stale udoskonalać formułę i dostosowywać ją do aktualnych potrzeb i preferencji branży.
Cały wywiad do przeczytania w Aktualnościach Turystycznych