Imprezy sportowe w promocji Polski
21 marca odbyła się konferencja nt. wykorzystania imprez sportowych w promocji Polski na przykładzie kampanii „Polska. Come and find your story". W tym roku do wszystkich reklam zostały dodane elementy graficzne nawiązujące do Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2014. „Wartość marketingu sportowego stale rośnie i tak jak sponsorzy my też wykorzystujemy ten potencjał promocyjny" – mówi Elżbieta Wąsowicz-Zaborek Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Duże wydarzenia sportowe przyciągają uwagę mediów. W rankingu dyscyplin pod względem wygenerowanej wartości mediowej („Ranking Pentagon Research 2012 Top 22/88") siatkówka mężczyzn jest na drugim miejscu po piłce nożnej. Wartość medialna w ciągu ostatnich lat wzrosła z 2 mln zł w roku 1999 do 322 mln zł w roku 2011 i 292 mln zł w 2012 roku.
Z Raportu Pentagon Research wynika, że najwięcej widzów przed telewizorami - a tym samym najwyższe wartości mediowe dla sponsorów w 2012 roku, wygenerowały: piłka nożna (45,68%) i siatkówka (15,17%). „Wartość marketingu sportowego stale rośnie i tak jak sponsorzy my też wykorzystujemy ten potencjał promocyjny" – mówi Elżbieta Wąsowicz-Zaborek Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
„Sport, a w tym przypadku siatkówka oraz impreza rangi mistrzostw świata – nobilitują nasze działania i tworzą korzystne wsparcie dla przekazu kampanii" – mówi Elżbieta Wąsowicz-Zaborek Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. „Organizacja, co dwa lata tak dużych imprez (UEFA Euro 2012™, MŚ 2014) daje nam niepowtarzalną szansę zakodowania w umyśle odbiorcy pozytywnych wrażeń i wizerunku Polsce" – dodaje Elżbieta Wąsowicz-Zaborek.
Na zdjęciu od lewej: Maciej Jankiewicz - Doradca Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Wojciech Czayka – Dyrektor Wykonawczy Mistrzostw Europy w Siatkówce, Jolanta Grus Dyrektor Biura Komunikacji Polskiej Organizacji Turystycznej.