II Forum Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych
II Forum Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych z udziałem dyrektorów zagranicznych ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej rozpoczęło się 12 listopada br., prezentacją na temat ewaluacji działań promocyjnych realizowanych przez Polską Organizację Turystyczną (POT) w ramach projektów unijnych. "40 mln osób miało kontakt z reklamą Polski od rozpoczęcia kampanii w 2010 roku" - powiedziała Teresa Buczak, Dyrektor Departamentu Strategii. Ciekawostką był odbiór poszczególnych layoutów w różnych krajach. Reklamy, które zyskiwały entuzjastyczne recenzje w jednym kraju spotykały sie z obojętnym przyjęciem w innym. Z badań pokampanijnych wynika, że pozytywnie zostały ocenione wszystkie grafiki a także wybór grupy docelowej kampanii i kierowanie komunikacji bezpośrednio do przedstawicieli firm i mediów z branży turystycznej.
Na zdjęciu: Teresa Buczak - Dyrektor Departamentu Strategii w POT, Jacek Łata - Dyrektor Japońskiego Ośrodka POT, Włodzimierz Szeląg - Dyrektor Austriackiego Ośrodka POT, Justyna Jedlińska - Dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej w POT.
Obrana strategia działań będzie kontynuowana z położeniem nacisku na obszary produktów turystycznych, które zostaną wypracowane wspólnie z Regionalnymi i Lokalnymi Organizacjami Turystycznymi. "Wspólne przedsięwzięcia promocyjne i zwiększenie udziału branży i regionów w promocji Polski, w wymiarze także finansowym jest dziś dla nas najważniejszym zadaniem - podkreślił Rafał Szmytke Prezes POT (na zdjeciu). Działania, które rozpoczęły największą promocję Polski na świecie dzięki wykorzystaniu Funduszy Europejskich muszą być kontynuowane, żeby nie zaprzepaścić efektów, kóre już zostały uzyskane. Widać, to na przykładzie rynków objętych kampaniami w ramach projektu "Promujmy Polskę Razem" oraz "Lubię Polskę", z których roczne przyrosty przyjazdów do Polski wyniosły 5-8%.
Prezentację nt. nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020 oraz wsparcia dla turystyki z programu COSME przygotowała Karolina Szuppe z Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki. W latach 2014-2020 Polska ma otrzymać 82,5 mld euro. POT będzie także instytucją pośredniczącą w programie PO PW (Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020). Obecnie trwają jeszcze negocjacje nt. ostatecznego kształtu tych programów. Do pobrania prezentacja: Nowa perspektywa finansowa UE 2014-2020
Podczas Forum poszczególne rynki zagraniczne reprezentują dyrektorzy zagranicznych ośrodków POT, którzy przez dwa dni pozostają do dyspozycji partnerów z regionów. "Zachęcam do inwestowania w promocję Polski we Francji" - przekonywał Tomasz Rudomino (na zdjęciu), dyrektor francuskiego ośrodka POT. Pracujący obywatel Francji ma 44 dni urlopu a więc warto szukać produktów, które zyskają przychylność na tym rynku. Zdaniem Tomasza Rudomino, takim obszarem może stać się turystyka kulinarna. W swojej prezentacji przewrotnie zestawił obok siebie talerz pełen owoców morza ze swojskim żurkiem z jajkiem. Dla Francuzów - znanych smakoszy - polska kuchnia jest egzotyczna i ma szansę ich zainteresować - stwierdził Tomasz Rudomino na dowód prezentując, cieszące się dużą frekwencją, imprezy promujące polskie regiony z udziałem znanego polskiego kucharza.
Tematy life style są obecnie bardzo popularne, co widać także po zaproponowanym na najbliższe targi EXPO "Wyżywienie planety, energia dla życia". "Taki temat świetnie wpisuje się w najnowsze trendy w promocji turystycznej Polski" - powiedziała Małgorzata Furdał (na zdjęciu) dyrektor włoskiego ośrodka POT, koordynujaca działania promocyjne podczas Tygodnia Turystyki na EXPO 2015 w Mediolanie. Szacuje się, że EXPO odwiedzi 21 milionów osób, w tym 30% obcokrajowców. Małgorzata Furdał zachęcając do udziału w tym wielkim wydarzeniu odsłoniła kulisy przygotowań. Pawilon polski będzie zajmował 1300 m2 a zwycięski projekt jest artystycznie ciekawy i wykorzystuje w nowoczesny sposób surowe elementy do aranżacji. Na zdjęciach poniżej wizualizacja projektu.
Podczas Forum, obok prezentacji rynków oraz działań POT odbyły się także warsztaty Regionalnych Organizacji Turystycznych i zagranicznych ośrodków POT na temat Rynkowych Projektów Partnerskich oraz Promocyjnych Pakietów Targowych.
Podsumowanie dwóch edycji cyklu szkoleniowo-edukacyjnego"Jak przygotować się do przyjęcia turystów z rynków: chińskiego, japońskiego i indyjskiego?" - Jacek Janowski - Wicedyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej w POT
Rozmowy bilateralne przedstawicieli Regionalnych Organizacji Turystycznych z dyrektorami zagranicznych ośrodków POT.