Francuska telewizja o polskich tradycjach bożonarodzeniowych
16 grudnia o godzinie 13:30, w zimowej scenerii krakowskiego rynku, francuska telewizja TF1, we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem POT w Paryżu pokazała reportaż o przygotowaniach i przebiegu konkursu na najpiękniejszą szopkę krakowską. Był to fragment szerszej relacji o przygotowaniach do Świąt Bożego Narodzenia we Francji i na świecie w trakcie dziennika telewizyjnego “Journal de 13h”.
Prowadzący audycję spotkał na Rynku Krakowskim m.in. turystów francuskich, którzy opowiadali przed kamerą o swoich wrażeniach oraz zachęcali widzów do podróżowania do tego miasta o tak imponującej historii czy tradycji. Program obejrzało ok. 7 mln telewidzów. Wartość reklamowa trzy i pół minutowego reportażu o krakowskiej szopce, w tym czasie antenowym, wyniosła 230 300 euro.
A w najbliższym czasie – pomiędzy świętami Bożego Narodzenia i Nowego Roku – zaplanowany jest jeszcze, tym razem 6-cio minutowy reportaż o zimie w Zakopanem