en
en
Kontakt

Fitur 2015 w Madrycie

270x136_DSC04157rrr.jpg
1 lutego br. zakończyły się w Madrycie, trwające od 28 stycznia, targi Fitur.  Polska, na tegorocznych targach , cieszyła się dużym zainteresowaniem. Liczba odwiedzających główne stanowisko informacyjne była niezmienna, zarówno podczas dni przeznaczonych dla profesjonalistów, jak i w trakcie tych dla wszystkich zainteresowanych.Polskie stoisko odwiedził także Tomasz Arabski Ambasador RP w Hiszpanii.

DSC04120ee

 

Wielu z pytających zwiedzało już kraj przynajmniej raz, ale chęć powrotu powoduje, że szukają informacji o mniej popularnych destynacjach turystycznych w kraju. Co ciekawe, znaczną przewagę w wyjazdach stanowiły pobyty dłuższe (5-15 dni). Wartą odnotowania jest także duża ilość zapytań ze strony przyszłych studentów wymian erasmusowskich (głównie Kraków i Wrocław).


Turyści dzielili Polskę na dwie strefy turystyczne: północną i południową. Niezmiennie, największym zainteresowaniem cieszyła się Małopolska (Kraków, Wieliczka, Oświęcim) oraz Warszawa. Zdecydowana większość zapytań dotyczyła wyjazdów w czasie Wielkiego Tygodnia. Stąd poszukiwanie informacji o tradycji i imprezach kulturalnych organizowanych w tym czasie. Niesłabnącą popularnością cieszyła się także turystyka religijna, szczególnie ta prowadząca śladami Jana Pawła II. Do ciekawych spostrzeżeń należy fakt, że Gdańsk był częściej wymieniany jako jeden z elementów turystyki po krajach nadbałtyckich aniżeli po kraju. Ponadto wiele pytań ukierunkowanych dotyczyło Poznania, Zakopanego, Malborka i Mazur. Podsumowując: w opinii turystów do podstawowych walorów Polski należy natura – wszechobecna zieleń i bogactwo kulturowe.


Najpopularniejszym środkiem transportu wybieranym przez zwiedzających był samochód – stąd liczne zapytania o infrastrukturę. Popularnością cieszyła się także turystyka rowerowa, a przede wszystkim campingowa. Dużym plusem polskiego stanowiska było dostosowanie językowe. Odwiedzający wielokrotnie podkreślali, jak duże znaczenie ma dla nich informacja turystyczna podawana w języku hiszpańskim. Ponadto dużym atutem były liczne foldery informacyjne w wersji hiszpańskiej. W przypadku materiałów informacyjnych doceniano ich grafikę, kolorystykę i ogólny walor, jakim było przyciąganie uwagi. Polskie foldery wyróżniały się bogactwem treści, a spośród nich najbardziej zauważanym był ten dotyczący kuchni i zawierający przepisy – Sabores de Polonia.



 

Do góry