Euroal 2016 Torremolinos
Na początku czerwca, podczas odbywających się warsztatów Direct & Inverse Workshop, miały miejsce spotkania z przedstawicielami touroperatorów i agencji podróży z Hiszpanii, Portugalii i Ameryki Południowej. Większość biur biorących udział w warsztacie potwierdziła iż ma Polskę w swoim katalogu. W przypadku firm hiszpańskich, zwiększyło się zainteresowanie turystyką motywacyjną i biznesową. Jeżeli chodzi o rynek Ameryki Południowej i Portugalii, utrzymuje się tendencja do turystyki religijnej, a największym zainteresowaniem wśród pielgrzymów cieszy się Kraków, Częstochowa, Wadowice oraz Auschwitz. Odbywające się w tym roku w Krakowie Światowe Dni Młodzieży przyczyniły się do wzrostu przyjazdów turystów z Ameryki Płd. do Polski, w szczególności z Meksyku.
W ostatnich miesiącach pogorszyła się sytuacja gospodarcza Brazylii, co wpłynęło na spadek wyjazdów zagranicznych. W większosci krajów Ameryki Łacińskiej jednak, ze względu na strukturę społeczno-ekonomczną – podróże zagraniczne cieszą się dużym powodzeniem wsród osób zamożnych, które w ciągu roku mogą nawet trzykrotnie wyjeżdżać do Europy, w związku z czym spadek wyjazdów jest bardziej związany ze zmniejszeniem planowanych w skali roku podróży zagranicznych. Wyjazdy zagraniczne natomiast cieszą się większym zainteresowaniem w Peru, co związane jest z dobrym – na tle innych państw kontynentu – kierunkiem rozwoju gospodarczego (kierunek ten prawdopodobnie zostanie utrzymany, gdyż w niedzielę 5 czerwca zwyciężyła w wyborach opcja centroprawicowa, która planuje kontynuację dotychczasowej polityki). Zauważalna może być tendecja wzrostowa wyjazdów z Kolumbii (zniesienie wiz).
Polska jest pozytywnie postrzegana na rynku hiszpańskim, portugalskim jak i Ameryki Łacińskiej. Klienci biur podróży wracający z Polski zaznaczają, że wizyta przekroczyła ich oczekiwania. Jedynym mankamentem jest jednak brak dostępnej informacji turystycznej, w szczególności w języku portugalskim (w przypadku Brazylii i Portugalii), natomiast w krajach Ameryki Łacińskiej, brak biur ds. promocji i informacji.
Większość touroperatorów z Ameryki Południowej łączy wyjazdy do Polski i innymi kierunkami Europy Środkowej, przede wszystkim z Niemcami, Austrią i Czechami. Korzystają wówczas z usług globalnych operatorów – większosć z nich ma swoje siedziby w Hiszpanii, jedynie częściowo współpracując z lokalnym rynkiem (głównie przy programach on request, szytych na miarę).
W spotkaniach udział wzięli: Expoturismo Representaciones Sas (Kolumbia), Pe-Tra Operadora (Meksyk), Logitravel (Hiszpania), Contato Viagens (Brazylia), All Over (Argentyna), Alegretur Agencia de Viagens e Turismo Lda (Portugalia) oraz Liberty Iberian Leisure and Events (Hiszpania), Fullteam Networks (Hiszpania), Travelzoo (Hiszpania), 1.000 Tentaciones (Hiszpania), Virazóm Viagens (Brazylia), Ola Mayorista de Turismo (Argentyna), Traveltino (Hiszpania), Operadora Diamante (Meksyk), Anamur Viajes (Hiszpania), Destinos Mundiales (Peru), Fyt Viajes (Meksyk), Destinia (Hiszpania).