Czas na Polską Kuchnię
10 grudnia odbyło sie spotkanie inicjujące powstanie konsorcjum kulinarnego, na kóre Polska Organizacja Turystyczna zaprosiła przedstawicieli polskich szlaków kulinarnych. Celem Konsorcjum jest konsolidacja podmiotów działających w obszarze produktowym „Kuchnia Polska", oraz promocja tego obszaru produktowego w kraju i za granicą. Założenia funkcjonowania Konsorcjum oraz kierunków działań promocyjnych przedstawił Bartłomiej Walas Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. W ostatnich latach wzrosła liczba promowanych destynacji, w których jedną z głównych atrakcji jest lokalna kuchnia. Także branża turystyczna w Polsce dostrzega potencjał turystyki kulinarnej, jako potężnego narzędzia do identyfikowania i promowania miejsc, regionów oraz kraju.
Do zadań Konsorcjum w szczególności należeć będzie konsolidacja podmiotów, stowarzyszeń oraz branży, działających w omawianym zakresie produktowym:
a) komercjalizacja i promocja produktów
b) organizacja samodzielnie i wespół z POT, ROT czy LOT wydarzeń promocyjnych na rynku krajowych i rynkach zagranicznych. Wachlarz instrumentów ustalony zostanie na podstawie strategii komunikacji (np. wizyty studyjne, stoiska, broszury, profil na portalach społecznościowych ...)
c) inicjowanie przeprowadzania badań statystycznych i marketingowych, przy czym członkowie Konsorcjum deklaruję przekazywanie podstawowych, niezbędnych danych statystycznych, służących ocenie stanu i ewolucji rynku.
d) przeprowadzanie innych działań w zależności od możliwości merytorycznych i finansowych,
e) wzajemny transfer wiedzy, budowa marki, w tym korzystanie z doświadczeń zagranicznych,
f) organizacja szkoleń, których celem jest podnoszenie jakości usług,
g) wprowadzenie programów lojalnościowych oraz ewentualnie certyfikacji jakości usług.