Certyfikaty 2014 Polskiej Organizacji Turystycznej rozdane!
Kapituła Konkursu „Na najlepszy produkt turystyczny", pod przewodnictwem Justyny Jedlińskiej – Dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej w POT, wybrała 10 najlepszych produktów turystycznych. Ponadto przyznała 3 wyróżnienia oraz Złoty Certyfikat POT. Patronat medialny nad konkursem objął magazyn National Geographic Traveller.
W br. zostały zgłoszone 54 produkty turystyczne, w tym 10 do Złotego Certyfikatu.
Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2014 roku otrzymały następujące produkty turystyczne:
Województwo Mazowieckie: Muzeum Powstania Warszawskiego
Województwo Pomorskie: Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni
Województwo Wielkopolskie: Brama Poznania ICHOT
Województwo Kujawsko-Pomorskie: Bella Skyway Festival
Województwo Zachodniopomorskie: Zachodniopomorski Szlak Żeglarski
Województwo Śląskie: Zabytkowa Kopalnia Srebra
Województwo Łódzkie: Se-ma-for Muzeum Animacji
Województwo Podlaskie: Opera i Filharmonia Podlaska - Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku
Województwo Dolnośląskie: Huta Julia w Piechowicach. Magiczny świat kryształu
Województwo Lubelskie: Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie
Wyróżnienia otrzymali:
Województwo Śląskie: Zespół pałacowo-parkowy w Koszęcinie, siedziba Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hadyny
Województwo Wielkopolskie: Wielka Pętla Wielkopolski
Województwo Zachodniopomorskie: Ogrody Hortulus w Dobrzycy k. Kołobrzegu - Ogrody Tematyczne Hortulus i Ogrody Hortulus Spectabilis
Nominacje do Złotego Certyfikatu:
1. Bałtowski Kompleks Turystyczny (wcześniej "bałtowski park jurajski") Jurapark w Krasiejowie
2. Projekt „Śladem Europejskiej Tożsamości Krakowa – Szlak Turystyczny po Podziemiach Rynku Głównego"
3. Park Nauki i Rozrywki Krasiejów
ZŁOTY CERTYFIKAT
otrzymał
PARK NAUKI I ROZRYWKI KRASIEJÓW
fot. Katarzyna Cegłowska/ketti.pl
fot. Katarzyna Cegłowska/ketti.pl
Najlepszy Produkt Tyurystyczny wybrali też internauci na portalu www.wp.pl. Ponad 80 tys. głosów otrzymał Bella Skyway Festival wToruniu.
Certyfikat dla Bella Skyway Festival w Toruniu odebrali: Agnieszka Marecka, Kierownik Działu Projektów i Współpracy z Zagranicą oraz Krystian Kubajczyk Dyrektor Toruńskiej Agendy Kulturalnej. (fot. Katarzyna Cegłowska/ketti.pl)
„Dla laureatów konkursu „Najlepszy Produkt Turystyczny" certyfikaty są potwierdzeniem jakości oferowanych przez nich usług a także nowatorskiego podejścia do konstruowania oferty" – mówi Justyna Jedlińska Dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej w POT. – „Przyjazny stosunek do klienta i ciągła dbałość o wysoki standard obsługi to również warunek niezbędny by przystąpić do konkursu" – dodaje Justyna Jedlińska.
Na zdjęciu: Tomasz Kayser Pierwszy Zastępca Prezydenta Poznania, Paulina Zacharek Dyrektor Se-ma-for Muzeum Animacji (fot. Katarzyna Cegłowska/ketti.pl)
Wybór miejsca wypoczynku uwarunkowany jest wieloma czynnikami, dlatego turyści szukają ofert, które będą nie tylko atrakcyjne turystyczne, ale także odpowiedzią na poszukiwanie wyjątkowych wrażeń i emocji. Certyfikaty przyznawane przez Polską Organizację Turystyczną - instytucję rządową dbającą o rozwój i promocję polskiej turystyki – są rekomendacją, za którą idzie gwarancja, że turysta skorzysta z kompleksowej oferty i wysokiej jakości produktu turystycznego.
Na zdjęciu: Martyna Wojciechowska Redaktor Naczelna National Geographic Traveller, Rafał Szmytke Prezes POT, Barbara Tekieli Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki w Warszawie. (fot. Katarzyna Cegłowska/ketti.pl)
Pierwsza edycja konkursu „Najlepszy Produkt Turystyczny" odbyła się w 2003 roku. Od ponad 10 lat Kapituła, składająca się z ekspertów branży turystycznej, przyznaje certyfikaty a od 2008 roku także Złoty Certyfikat. Produkty, które otrzymały już wcześniej Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej mogą ubiegać się o ten prestiżowy tytuł. Muszą jednak spełniać nie tylko warunki niezbędne do otrzymania certyfikatu, ale dodatkowo wykazać szczególne staranie o podnoszenie jakości produktu i jego innowacyjność. Dotychczasowi laureaci to: Szlak Zabytków Techniki oraz Szlak Orlich Gniazd w województwie śląskim, Szlak Architektury Drewnianej w Małopolsce, Kanał Augustowski – Szlak Papieski w województwie podlaskim, Łódzka Manufaktura oraz Festiwal Przystanek Woodstock.
Na zdjeciu: Martyna Wojeciechowska - Redaktor Naczelna National Geographic Traveller, Rafał Szmytke Prezes - Polskiej Organizacji Turystycznej, Jan Wysokiński - współtwórca Konkursu "Najlepszy Produkt Turystyczny", wieloletni przewodniczący Kapituły konkursu. (fot. Katarzyna Cegłowska/ketti.pl)
fot. Katarzyna Cegłowska/ketti.pl
Laureaci Konkursu Na Najlepszy Produkt Turystyczny otrzymują pakiet działań marketingowych a Złoty Certyfikat kampanię promocyjną, której wartość szacowana jest na kwotę 100 000 zł.