en
en
Kontakt

7. Konferencja Inwestycji Hotelowych

eurobildPonad 150 osób, przedstawicieli branży hotelowej, inwestorów, władz miejskich, finansistów i rynku MICE, spotkało się na organizowanej przez Eurobuild Conferences 7. Konferencji Inwestycji Hotelowych, która odbyła się w centrum konferencyjnym stadionu PGE Narodowego w Warszawie.

Rozmawiano m.in. na temat strategii i planowanych kierunków rozwoju hotelarstwa i turystyki w Polsce, finansowania inwestycji i optymalizacji podatkowej oraz rozwoju regionalnego. Jeden z paneli poświęcony był prezentacji stanu polskiej gospodarki oraz strategii i planowanych kierunków rozwoju turystyki w Polsce na najbliższe lata. Moderatorem był Alex Kloszewski, partner zarządzający Hotel Professionals (na zdjęciu pierwszy od prawej) a prelegentami dr Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystyczne (na zdjęciu pierwszy od lewej) oraz Franz Jurkowitsch prezes firmy Warimpex (na zdjęciu w środku).

– Najważniejszą obecnie rzeczą dla rynku hotelowego w Polsce jest promocja naszych miast – podkreślił w trakcie dyskusji  Alex Kloszewski. I co do tej zasady wszyscy paneliści byli zgodni. Jednak różnice wynikające z poziomu wydatków na promocję, porównując Polskę do takich krajów, jak na przykład Austria pokazują, że wciąż jeszcze pozostajemy poza najważniejszymi graczami na międzynarodowym rynku przemysłu spotkań. Nie oznacza to jednak, że nie ma dla Polski rynku zbytu na te usługi, którymi dysponujemy. Usługi, których poziom nie tylko nie odstaje od międzynarodowych standardów ale często jest wyższy. 52% gości, którzy odwiedzają polskie hotele wracają do nich. O tym, że komunikacja marketingowa jest niezbędna przekonywał dr Bartłomiej Walas, wiceprezes POT. Niestety, jak podkreślał w Polsce wciąż brak jest zrozumienia w tej kwestii i wielu przedsiębiorców traktuje promocję nie jak inwestycję ale tylko jako wydatek. Potrzebne są skuteczne struktury finansowania oparte na  partnerstwie publiczno-prywatnym i większa wola przedsiębiorców w partycypowaniu w procesie - obliczanym na wiele lat - ciągłego budowania i wzmacniania marki Polska.

Do góry