2 mln osób zobaczyło polską reklamę na ulicach Paryża
W Paryżu zakończyła się akcja rowerowa, związana z promocją Polski podczas EURO 2016. Przez trzy dni, w różnych częściach miasta, tzw. "Ambasadorowie" naszego kraju zarejestrowali ponad bezpośrednich 53000 kontaktów ulicznych (z tyloma osobami rozmawiali o Polsce), a także wręczyli 15000 ulotek konkursowych z wizerunkami polskich piłkarzy. Każdy z "Ambasadorów" podróżował na rowerze z wózkiem, na którym umieszczona była dwumetrowa plansza z hasłem: "Pologne. Mille et une découvertes!", które nawiązywało do powszechnie znanej we Francji przypowieści o tysiącu i jednej podróży. Widoczność reklamy na ulicach Paryża wyniosła 2 miliony osób.
Zadaniem "Ambasadorów" było nie tylko wręczanie ulotek z konkursem o Polsce, ale także namawianie na odwiedzanie polskiego pawilonu przed Hôtel de Ville, które zostało przygotowane na czas Mistrzostw Europy w piłce nożnej przez Polską Organizację Turystyczną. Cała kampania promocyjna we Francji w ramach EURO 2016 została zatwierdzona przez Międzyresortowy Zespół d/s promocji Polski poprzez sport i w ścisłej współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki, Ministerstwem Spraw Zagranicznych, Ministerstwem Rozwoju, Ministerstwem Rolnictwa, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a także PZPN, Trefl i LOTOS. W polskim pawilonie w europejskiej wiosce przed Hôtel de ville w Paryżu została pokazana także wystawa polskiego designe'u. Dziennie wioskę, w tym polski pawilon odwiedza kilka tysięcy osób. Promocja przed Hôtel de Ville potrwa do 10 lipca.