Aktualności
BIURO KONFERENCJI I KONGRESÓW – POLSKA
Newsy Biura Konferencji i Kongresów
Dyrektor Convention Bureau of Poland
Warsaw, 16th December 2006 (9.00-17.00)
- Introduction and set up of programme
- Introduction to the International Meetings Market
- explanation on structure of the International Association Meetings Market
- How ICCA can assist / ICCA Produsts & Services
- ICCA Data Association Database
Presentation about Association Database fields & functions plus hands-on computer training:- How to select as many potential Association Meetings as possible
- How and where to find Key Contact information
- How to find and contact the decision-maker
- How to export data
- How to mail merge your data, etc..
- Case studies
- Decision making processes in the Association Meeting Market & what research is essential for preparing succesful bids?
- Introduction to www.iccaworld.com
- Closing session; final question; evaluation; group picture.
Krystyna J. Cybula
Project Manager
Wkrótce IX Targi BTF'2006 (16-17 listopada 2006) w Pałacu Kultury i Nauki, które są objęte patronatem Polskiej Organizacji Turystycznej
Posiedzenie Kapituły Programu Ambasadorów Kongresów Polskich w siedzibie POT w dniu 18 października 2006
- Jan Kukułka – Urząd Marszałkowski woj.mazowieckiego, Dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Regionalnego
- Prof. Andrzej Nowak – University of Nebraska USA
- Ks. Lech Tranda – Parafia Ewangelicko- Reformowana w Warszawie
- Lech Isakiewicz – Prezes Zarządu Pałacu Kultury i Nauki
- Dr Andrzej Malinowski – Konfederacja Pracodawców Polskich w Warszawie
- Prof. dr hab. Stefan Chłopicki- Zakład Farmakologii Doświadczalnej w Krakowie
- Prof. nadzwyczajny dr hab. Leszek Paradowski – Katedra i Klinika Gastroenterologii i Hepatologii Akademii Medycznej w Wrocławiu
- Prof. zwyczajny dr hab. Bogdan Marciniec – Wydział Chemii Uniwersytet im.A. Mickiewicza w Poznaniu
- Dr n med. Konrad Słynarski – Akademia Medyczna w Warszawie
- Prof. dr hab. Anna Latos – Bieleńska – Katedra i Zakład Genetyki Medycznej Akademia Medyczna w Poznaniu
- Prof. dr hab. Witold Gutkowski – Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polska Akademia Nauk w Warszawie
- Prof. dr hab. Stanisław Penczek – Centrum Badań Molekularnych i Makromolekularnych Polskiej Akademii Nauk w Warszawie
- Prof. zwyczajny dr hab. inż. Wojciech Radomski – Instytut Dróg i Mostów Politechnika Warszawska
- Lekarz medycyny Beata Zawadowicz – Wojewódzki Szpital Zespolony w Częstochowie
Wszystkim wyróżnionym składamy serdeczne gratulacje i życzenia dalszej owocnej aktywności w kongresowym promowaniu Polski.
Pojawiła się nowa pozycja na rynku pt: "Organizacja imprez: najlepszy przewodnik dla organizatorów".
[więcej]
48 Konferencja Główna ETPO Europejskie Stowarzyszenie Organizacji Promocyjnych Kraków,
28 - 29września 2006
I Meeting Miejskich Convention Bureaux i PCO's
- zasady organizowania imprez studyjnych MICE dla zagranicznych organizacji/korporacji przez PCO's we współpracy z POT
- szkolenia dla branży MICE i miejskich convention bureaus
- stoiska narodowe na międzynarodowych targach przemysłu kongresowego za granicą
- marketingowe z zakresu MICE
- wyszukiwanie zleceniodawców MICE dla Polski z bazy ICCA
- wspólne zasady współpracy miejskich Convention Bureaux i PCO's
Farmona Business & Spa w Krakowie
Baza kontaktów biznesowych Convention Bureau of Poland (2004-2006)
Katarzyna Sobierajska
Dyrektor Convention Bureau of Poland
wraz z zespołem
III Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Praktyczna - Zabrze, 15-16 września 2006
Ambasadorowie Kongresów Polskich
Sprawozdanie z wyjazdu służbowego na szkolenie 12th ICCRM - Antalia Turcja 21-25 czerwca 2006 r.
- Praca z bazą danych ICCA - zespół pracowników departamentu bazy danych ICCA
- Sposób pracy i współpracy z Departamentem Badań ICCA oraz jak korzystać ze statystyk ICCA - Marco van Itterzon, szef departamentu ICCA Data Research
- Strona internetowa klienta: jak odnaleźć niezbędne informacje - Jarno de Boer, manager International Conference Services oraz dr Paul Honess, uniwersytet Oxford
- Jak badania oraz dane mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności w sprzedaży i marketingu - Ulrike Jacobsen, z-ca dyrektora Wiedeń Convention Bureau oraz Enrico Zuffi z Genewa Convention Bureau
- Strategia marketingowa kierunku - Renee Cohen, szef sprzedaży z Netherland Board of Tourism and Conventions
- Rynek SMERF (Social-Military-Educational-Religious-Fraternel): przedstawienie rynku SMERF jako odrębnego sektora w turystyce biznesowej - Rob Davidson, uniwersytet Westminster - jako przykład podano Festiwal Tatuażu z Krakowa
- Komunikacja z potencjalnym klientem: dr Paul Honess; Serhad Unal, Stowarzyszenie Medycyny Wewnętrznej w Turcji oraz Mustafa Gudruz z Serena Tourisme, Congress and Organisational Services.
- Współpraca z klientem akademickim - dr Paul Honess
- Jak zidentyfikować właściwe osoby - kandydatów do ofert promocyjnych oraz podróży studyjnych: Henrik von Arnold, dyrektor Goteborg Convention Bureau
- EXPO XXI Warsaw International Expocentre - Warszawa
- Furnel Travel Int. - Warszawa
- Warsaw Destination Alliance
- ORBIS S.A.- Warszawa
- Pałac Kultury i Nauki - Warszawa
- Warsaw Convention Bureau
- Bydgoszcz Convention Bureau
- Poznań Convention Bureau
- Cracow Convention Bureau
- Gdansk Conventin Bureau
- Jan-Pol - Kraków
- Intercrac - Kraków
- Marco der Pole - Kraków
- Fundacja Polish Prestige Hotels - Warszawa
- Progress 21 - Warszawa
- Congress & Conferences Poland magazyn oraz Convention Bureau of Poland.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt „Wypracowanie i promocja produktów turystyki biznesowej Poznania i Wielkopolski w latach 2006-2007" realizowany przez Poznań Convention Bureau otrzymał 305.277,45 zł dofinansowania w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego działanie 1.4 Rozwój turystyki i kultury.
W ramach projektu zostaną wypracowane: koncepcja i narzędzia promocyjne markowych produktów turystyki biznesowej Poznania i Wielkopolski. Najsilniejszymi atutami Poznania i Wielkopolski na wymagającym rynku turystyki biznesowej są:
- oferta organizacji konferencji i zjazdów oraz wykorzystywania na cele podróży motywacyjnych zabytkowych pałacyków i dworków
- doświadczenia i możliwości Miasta Poznania w organizacji dużych spotkań
Pierwszym etapem realizacji projektu będzie wyłonienie (w drodze konkursu) profesjonalnej agencji reklamowej, która przygotuje najlepszą koncepcję promocji produktów turystyki biznesowej oraz zaproponuje optymalny sposób promocji tych produktów.
Kolejne etapy to stworzenie i systematyczna aktualizacja portalu internetowego dla organizatorów konferencji z pełną prezentacją możliwości kongresowych Poznania i Wielkopolski obejmującego informacje na temat:
- sal/centrów konferencyjnych,
- zakwaterowania, gastronomii,
- dodatkowej oferty kulturalno-turystycznej,
- połączeń komunikacyjnych z regionem i innych.
Profesjonalnie przygotowany i utrzymywany portal stanie się podstawowym narzędziem codziennej komunikacji i wymiany informacji pomiędzy organizatorami konferencji i Poznań Convention Bureau.
Drugim obok portalu podstawowym narzędziem marketingowym będzie rozszerzona w porównaniu do dotychczasowo prowadzonej, prezentacja oferty miasta i regionu podczas najważniejszych w Europie międzynarodowych targów branżowych: IMEX we Frankfurcie, EMIF w Brukseli oraz EIBTM w Barcelonie
Główne cele projektu:
- zwiększenie znaczenia turystyki biznesowej jako elementu gospodarki oraz czynnika rozwoju Poznania i regionu Wielkopolski
- wzrost zagranicznej turystyki przyjazdowej do regionu
- wydłużenie sezonu turystycznego poprzez efektywne wykorzystanie istniejącej bazy turystycznej poza głównym sezonem - w przypadku turystyki biznesowej główne okresy nasilenia ruchu to marzec-maj oraz wrzesień-listopad
- stworzenie i wypromowanie dwóch markowych produktów turystycznych
- wypracowanie najefektywniejszych narzędzi promocji markowych produktów turystycznych
Źródła finansowania projektu:
- Całkowity koszt projektu 449.472,49 zł
- Dotacja Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 305.277,45 zł
- Środki Miasta 144.195,04 zł
POLSKA MA EUROPEJSKIEGO WICEPREZYDENTA
W dniach 25 – 27 listopada 2005 r. w Madrycie odbyło się pierwsze Walne Zgromadzenie i Doroczna Konferencja EFAPCO – Europejskiej Federacji narodowych Stowarzyszeń Profesjonalnych Organizatorów Kongresów, którego członkiem jest Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce”. Z ramienia Stowarzyszenia w zgromadzeniu uczestniczyli – Prezes Irena Sokołowska, członek zarządu EFAPCO, oraz Sekretarz Generalny Sławomir Wróblewski, który jednocześnie był wykładowcą konferencji, prezentując bardzo interesujący temat: „Unia Europejska od środka – doświadczenia pierwszego roku członkostwa na przykładzie Polski”. Wartka, dobrze przygotowana prezentacja wzbudziła bardzo duże zainteresowanie i została nagrodzona aplauzem.
Podczas Walnego Zgromadzenia EFAPCO odbyły się wybory zarządu na nową kadencję 2006-2008. Nowym Prezydentem Federacji został Hiszpan Julio ABREU, pierwszym Wiceprezydentem - Nicolas LE BRUN z Belgii, natomiast drugim Wiceprezydentem EFAPCO została mianowana Irena SOKOŁOWSKA – z Polski!
To nie koniec dobrych wieści z Madrytu. Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce” złożyło na ręce urzędującego zarządu EFAPCO list zapraszający III Walne Zgromadzenie i Kongres do Warszawy – w roku 2007. Oferta została przyjęta z zadowoleniem, zatem pozostaje nam tylko czekać na oficjalne, pisemne potwierdzenie i zabieramy się do roboty!
I na zakończenie – Sekretarz Generalny SKiKP Sławomir Wróblewski wystąpił na forum z inicjatywą, aby dzień 25 listopada – pierwszy dzień obrad Pierwszego Walnego Zgromadzenia Europejskich PCO - ogłosić oficjalnie
EUROPEJSKIM DNIEM PROFESJONALNEGO ORGANIZATORA KONGRESÓW
Postulat został jednogłośnie przyjęty i już wkrótce zarząd EFAPCO prześle do Parlamentu Europejskiego pisemny wniosek, w celu rozpoczęcia oficjalnej procedury. Wszystkie europejskie stowarzyszenia dla uczczenia tego dnia będą organizowały specjalne uroczystości oraz inicjowały medialne kampanie promujące europejskich zawodowców specjalizujących się w kongresach ora promujące Unię Europejską jako najbardziej atrakcyjne miejsce organizacji międzynarodowych kongresów.
Ogłoszono również miejsce i termin II Walnego Zgromadzenia i Kongresu EFAPCO: odbędzie się ono w dniach 8-9 grudnia 2006 roku w Atenach.
Więcej informacji o Federacji EFAPCO, jej działalności i zadaniach na stronie: WWW.efapco.org oraz na stronie: WWW.kongresy.waw.pl
44. Kongres International Congress and Convention Association
- Głosowanie nad przyjęciem protokołu z 43. Kongresu ICCA (Kapsztad 2004). Wniosek przyjęty zdecydowaną większością głosów.
- Przedstawienie przez Dyrektora Wykonawczego ICCA raportu z działalności oraz raportu finansowego za 2004 rok.
Liczba członków w 2004 r. zwiększyła się o 21 (do 664). To oraz doskonała ściągalność składek (na poziomie 96,5%) pozwoliło ICCA ostatecznie przezwyciężyć kryzysową sytuację spowodowaną przez zagrożenie terrorystyczne i SARS. Duże znaczenie finansowe miał również sukces imprez organizowanych przez ICCA - w tym rekordowego (652 uczestników) kongresu w Kapsztadzie. Dobre perspektywy finansowe pozwoliły otworzyć nowe biuro obejmujące swym zasięgiem Amerykę Północną, zaś w biurze południowoamerykańskim utworzyć dodatkowy etat. Ostatecznie ICCA zamknęła rok budżetowy 2004 zyskiem netto 28.112 Euro (9.080 ponad plan). - Głosowanie nad przyjęciem raportu z działalności oraz raportu finansowego Dyrektora Wykonawczego ICCA za 2004 rok. Wniosek przyjęty zdecydowaną większością głosów.
- Raport Prezydenta ICCA, Christiana Mutschlechnera
Christian Mutschlechner sprawuje kolejną 2-letnią kadencję jako Prezydent ICCA. W swym przemówieniu odniósł się do niedawnych kryzysów (11.09.2001, terroryzm, wojny w Afganistanie i Iraku, SARS, katastrofy naturalne), wyrażając przekonanie o niezwykłej żywotności branży konferencyjnej oraz ICCA jako jej reprezentacji. Za niezwykle istotne osiągnięcie minionego roku uznał utworzenie przez ONZ odrębnej kategorii działalności gospodarczej (ISIC) odpowiadającej „organizacji spotkań i wystaw”. Christian Mutschlechner wyraził przekonanie, że odnowiona, według zmienionych zasad reprezentacji, Rada Dyrektorów, rozpoczynająca prace niezwłocznie po nadchodzących wyborach, dołoży wszelkich starań aby wykorzystać ten potencjał. - Głosowanie nad wykluczeniem z ICCA członków zalegających z płatnością składek. Wniosek przyjęty zdecydowaną większością głosów.
- Przedstawienie przez Dyrektora Wykonawczego ICCA projektu budżetu na rok 2006 oraz planów strategicznych na lata 2006-2011.
Przedłożony budżet zakłada: Wpływy – 2.658.050 euro
Wydatki – 2.561.602 euro
Wynik operacyjny – 96.448 euro
Wynik z operacji finansowych – 14.750 euro
Wynik całkowity - 111.198 euro
Rezerwa – 83.807 euro
Zysk netto – 27.391 euro
Plany na lata 2006-2011 zakładają: inwestycje w biura regionalne w celu poszerzenia bazy członkowskiej poza Europą; rozwój bazy danych stowarzyszeń i zintegrowanie z nią korporacyjnej bazy danych; zaawansowaną współpracę z WTO, MPI, JMIC i CIC; coroczny wzrost o ok. 40 członków. - Głosowanie nad przyjęciem projektu budżetu ICCA na 2006 rok. Wniosek przyjęty zdecydowaną większością głosów.
- Głosowanie nad przyjęciem zmian w statucie ICCA (zmiany techniczne związane ze zmianami układu Rady Dyrektorów, przegłosowanymi na kongresie w Kapsztadzie, a dokonywanymi faktycznie przez wybory w Montevideo). Wniosek przyjęty zdecydowaną większością głosów.
- Głosowanie nad akceptacją wzrostu opłaty wpisowej i składek członkowskich ICCA. Tradycyjnie wzrost ten odpowiada holenderskiej stopie inflacji (1,6%). Opłata wpisowa wedle propozycji wzrasta z 1.550 do 1.575 euro, a składka członkowska z 2.445 do 2.485 euro. Wniosek przyjęty zdecydowaną większością głosów
- Wybory członków Rady Dyrektorów wg. kryterium geograficznego (Afryka/Bliski Wschód, Azja-Pacyfik, Europa, Ameryka Płn.). Z Europy startowało 3 kandydatów: Mustafa Gurbuz (właściciel PCO z Turcji), Jurriaen Slejister (Wiceprezes MCI, międzynarodowego PCO z siedzibą w Szwajcarii), Lutz Vogt (Dyrektor German Convention Bureau). Wybory wygrał jednym głosem Lutz Vogt (68 LV do 67 JS). Pozostali nowi członkowie Rady Dyrektorów to: Ali Abu Monassar (właściciel PCO z ZEA), Eduardo Sanowicz (prezes brazylijskiej OT EMBRATUR), Joseph McGrath (prezes Pittsburgh CVB) i Anthony Wong (dyrektor PCO z Malezji).
- Ogłoszenie decyzji o wyborze miejsca organizacji Kongresu ICCA w 2007 roku – odbędzie się on w Pattaya (Tajlandia). O możliwość organizacji tej imprezy rywalizowały też Singapur i Kuala Lumpur (Malezja).
- Pierwsza część spotkania kategorii D (do której należy POT) poświęcona była roli narodowych organizacji turystycznych i narodowych convention bureaux. Według uczestników dyskusji (NTO, NCB, miejskie i lokalne władze oraz CB) preferowanym i pożądanym modelem jest taki, w którym struktury narodowe koncentrują się na promocji ogólnej kraju, stwarzającej warunki do promocji szczegółowej miastom, regionom i podmiotom prywatnym. Instytucje centralne nie powinny się angażować w podejmowanie kontaktów z klientami. Zupełnie nie do przyjęcia jest prowadzenie przez nie szczegółowych negocjacji z kontrahentami. Za potrzebne, a rzadko praktykowane przez NTO/NCB działanie uznano promocję już zdobytych imprez, w celu zwiększenia ilości uczestników (skutkującego większymi zyskami dla kraju i większym zadowoleniem klienta).
- Podczas spotkania, przewodnicząca kategorii D, Anne Vallin Rodven, przedstawiła wyniki badania przeprowadzonego przed kongresem wśród członków kategorii, a dotyczącego workshopów kat. D. Większość respondentów opowiedziała się za utrzymaniem ich w dotychczasowej formule: 15 podmiotów + 15 klientów, 3 dni (czw.-sob.). Większość respondentów optowała jednak za zmianą w systemie przeprowadzania spotkań (na 1 workshop miedzynarodowy miałyby przypadać 2 europejskie, nie jak teraz 1). W przyszłym roku workshop odbywa się w Istambule (15-17.06), w 2007 r. w Lizbonie.
- Ciekawą prezentację nt. tworzenia statystyk na szczeblu ogólnokrajowym przedstawiła Tuula Lindberg (Past President ICCA, Dyrektor Finland Convention Bureau). Badania przeprowadzone w 2004 r. przez Finland CB objęły kategorie spotkań krajowych, spotkań międzynarodowych oraz międzynarodowych spotkań stowarzyszeń. Badany był ich rozmiar, ilość oraz wpływ gospodarczy. Dane zbierane były droga internetową (kwestionariusz rozesłany do uniwersytetów, ośrodków naukowych, DMC, PCO i 800 obiektów konferencyjnych), a także droga ankietową wśród uczestników spotkań. Uzyskano ok. 60% odpowiedzi, również na takie tematy jak wyniki finansowe i wydatki organizatora/delegatów. Prognozy były weryfikowane z pomoca lokalnych ciał organizacyjnych po zakończeniu poszczególnych imprez. Wyniki są następujące: W 2004 r. w 4,5 mln osób wzięło udział w spotkaniach, w tym 505.000 w spotkaniach międzynarodowych i 54.000 w spotkaniach stowarzyszeń międzynarodowych. Spotkania zasiliły narodową gospodarkę kwotą 260 mln. euro, w tym 76,3 mln przypada na spotkania stowarzyszeń międzynarodowych. 5,598 osób zyskało zatrudnienie dzieki temu sektoromi branży (wg tzw. podejścia szerokiego, uwzględniającego wszelkie produkty i usługi czerpiące korzyści również pośrednio). Na jednego uczestnika spotkań międzynarodowych stowarzyszeń przypadło 1420 euro wydatków (188 euro dziennie). Przeciętny pobyt delegata w Finlandii trwał nieco ponad 7 dni. Uczestnicy spotkań w 5-stopniowej skali zadowolenia udzielili średnio oceny 4,5, a 97% zadeklarowało chęć ponownego przyjazdu.
- Niestandardowy i innowacyjny marketing.
3 mówców podzieliło się swoimi doświadczeniami związanymi z niestandardowym podejściem do szeroko pojętego marketingu: Mustafa Gurbuz przedstawił doświadczenia Serenas PCO w zdobywaniu od podstaw nowego rynku (na przykładzie Bułgarii); Richard Schrumpf (Biuro ds. Turystyki miasta Lipsk) chwalił efekty wprowadzonego systemu zarządzania projektami (pracownicy wyznaczają własne plany i otrzymują budżet na ich realizację, za co są w pełni odpowiedzialni). W kwestii promocji medialnej, Leipzig TS opiera się wyłącznie na PR: stale utrzymuje kontakt z 3000 mediów, rozsyła miesięczny newsletter do 100.000 abonentów, wydaje 19.000 egzemplarzy własnego pisma (dochodowego). Ana Maria Viscasillas (Puerto Rico Convention Bureau) mówiła o znaczeniu sojuszy dla budowy pozycji Puerto Rico jako czołowej destynacji kongresowej Ameryki Północnej – PRCB wytworzyło system aliansów z hotelami, obiektami konferencyjnymi, obiektami i klubami sportowymi, liniami lotniczymi, mediami. Prowadzi również rozbudowany program ambasadorów kongresów (sa oni na bieżąco informowani o nowościach, wydzielono dla nich część serwisu internetowego PRCB, stanowiącą platformę ich wzajemnej komunikacji, każdy ambasador ma przydzielonego pracownika CB do bieżących kontaktów). PRCB zatrudnia 48 osób. - ICCA Data Workshop - sesja treningowa z zakresu obsługi bazy danych ICCA
- Nowe sposoby działania – jak się zbliżyć do klienta.
Sesja ta prowadzona była przez 2 osoby: Davida Klimana, właściciela firmy doradczej The Kliman Group (USA) i Aloysiusa Arlando, dyrektora Singapore Exhibition & Convention Bureau. Obaj prelegenci, choć z różnych pozycji, zwracali uwagę na konieczność indywidualizacji przekazu oraz wagę bezpośrednich kontaktów z klientami. Według D.Klimana najistotniejsze jest zrozumienie celów klienta i stworzenie warunków do ich osiągnięcia. Organizacja wydarzeń daleko wybiega poza kwestie logistyczne, z którymi zresztą w większości klienci mogą już uporać się sami. Przykładem takiego rozszerzenia zakresu usług może być udział organizatora kongresu w pomiarze zwrotu z inwestycji dla klienta – 67% instytucji organizujących przeprowadza takie pomiary, lecz aż 68% profesjonalnych organizatorów się w nie angażuje. Jest to przykład wartości dodanej, której zaoferowanie może zadecydować o wyborze danej destynacji lub PCO. A.Arlando przedstawił „segmentowy” model działania SECB działania marketingowe prowadzone są w oparciu o dwupoziomową segmentację (rodzaj klienta / branża). Wyspecjalizowane komórki zajmują się ofertami dla stowarzyszeń/korporacji/wystawców a inne dla biznesu/biologów/lekarzy/prawników/ itd.itp. Z połączenia tych dwóch segmentów powstaje baza oferty (np. stowarzyszenie/prawnicy lub korporacja/biologia) która później jest dodatkowo indywidualizowana. - Droga do zwycięstwa: Londyn 2012
Główna część prezentacji prowadzona była przez Davida Hornby z Visit London (biuro promocji turystycznej miasta). Przedstawił on najisttoniejsz czynniki, jakie zadecydowały o przyznaniu organizacji Igrzysk Olimpijskich 2012 Londynowi - miastu, które jako ostatnie (w 2003 r.) zgłosiło swą kandydaturę, a mimo to prześcignęło faworyzowane Paryż i Madryd. Według D. Hornby, początki tej kandydatury były trudne: choć szybko zyskała poparcie społeczne, nie było co do niej przekonania wśród rządu, były trudności ze skompletowaniem zespołu i nie była poparta przez znaczącą osobistość świata sportowego. Zespół Visit London zaangażował się w projekt, przygotowując strategie oraz materiały promocyjne. W krótkim czasie wokół idei projektu udało się zbudować silny zespół i włączyć do niego (na zasadzie nieformalnej) najwyższe osoby w państwie – Premier Tony Blair był mocno zaangażowany w promocję Londynu 2012. Udało się spełnić wymagania techniczne (również dzięki odpowiednim regulacjom obowiązującym w Londynie, pozwalającym władzom na prowadzenie swobodnej polityki inwestycyjnej) i zdobyć zaufanie MKOl w tej sprawie. Podejście marketingowe, o którym wspomniał Hornby, opierała się na zrozumieniu oczekiwań, życzeń MKOl (i każdego z jego członków) i spełnianiu ich przy każdej możliwej okazji. Przykładem mogą być spotkania, które tuż przed decyzją o przyznaniu organizacji IO, Tony Blair odbył z każdym z członków MKOl. Inną strategią, która w finale przysporzyła punktów Londynowi, było wprowadzenie rywalizacji na zupełnie nowy, wyższy poziom. Gdy stało się jasne, że pod względem technicznym czołowe destynacje nie różnią się znacząco, Londyn zwrócił uwagę na aspekt rozwoju młodzieży poprzez sport, ukazując ogromne zainteresowanie sportem wśród swych młodych mieszkańców. Dla udowodnienia tego, 30 miejsc w delegacji Londynu do Singapuru (miejsca ogłoszenia zwycięskiego miasta) zajęła utalentowana młodzie, chcąca w przyszłości zaangażować się w organizację olimpiady.
W uzupełnieniu prezentacji Davida Hornby, Catherine McNabb z Singapore Exhibition & Convention Bureau mówiła o znaczącym efekcie promocyjnym jaki ma samo zorganizowanie w danym mieście/państwie krótkiej, acz medialnej ceremonii, takiej jak ogłoszenie miasta-organizatora Igrzysk Olimpijskich. - Fabryka pomysłów – jak zwiększyć obecność w mediach.
Warsztaty prowadzone przez wydawcę CAT Publications Martina Lewisa miały na celu przekazanie uczestnikom wiedzy nt. postępowania w kontaktach z mediami. - Współpraca CVB i PCO Ten panel dyskusyjny, prowadzony przez I Wiceprezydenta ICCA Leigha Harry’ego, poświęcony był interakcjom CVB i PCO, ze szczególnym uwzględnieniem wzajemnych oczekiwań. Jak wynika z dyskusji, podstawowymi oczekiwaniami jakie PCO zgłaszają względem CVB są: zdobywanie zleceń dla destynacji (i dla członków, tam gdzie istnieje członkostwo), neutralność i poufność. CVB oczekują od PCO zrozumienia ich roli (cele długofalowe) oraz ograniczeń. Liczą również na większe wsparcie wysiłków promocyjnych (udział finasowy lub rzeczowy) i zaufanie, umożliwiające np. tworzenie rzetelnych statystyk w oparciu o kompletne, aktualne informacje (niemożliwe do uzyskania w przypadku braku zaufania). Należy zauważyć, że podczas dyskusji nt. modelu relacji CVB i PCO (członkostwo płatne/bezpłatne/brak członkostwa) z dużym uznaniem spotkał się model polski, opierający się nie na członkostwie, a na bezpłatnej, merytorycznej certyfikacji PCO i unikaniu jakichkolwiek preferencji w ich póniejszej promocji. Szereg uczestników dyskusji wyraził zainteresowanie uzyskaniem dokładnych informacji nt. tego modelu, zaś przedstawiciele branży z Brisbane (Australia) wyrazili chęć wprowadzenia go na swym obszarze.
Spotkania bezpośrednie
- Spotkanie z Christianem Mutschlechnerem>, Prezydentem ICCA. Ch. Mutschlechner zadeklarował swój przyjazd do Polski z okazji CEC Meeting 2006 Kraków. Przypomniałem również o zgłoszonej kandydaturze Polski do organizacji kongresu ICCA w 2009 r.
- Spotkania z Martinem Sirkiem, Dyrektorem Wykonawczym ICCA. M. Sirk również będzie obecny w przyszłym roku w Krakowie. Poinformował mnie, że terminy składania bid books na organizację kongresu w 2009 roku uległy skróceniu i należy je przygotować do czerwca 2006 r. Obiecał przesłać mi szczegółowe wytyczne ICCA w tej kwestii. Poinformował mnie również, że kontrkandydatami będą m.in. Czechy (Praga), Niemcy i Hiszpania Warto nadmienić, że M.Sirk z dużą sympatią i uznaniem dla organizatorów (CB of Poland) wspominał swój pobyt w Polsce, nie szczędząc komplementów również w szerszym gronie.
- Spotkanie z Tuulą Lindberg, Immediate Past Preident ICCA. T. Lindberg ma wciąż w pamięci swa wizytę w Polsce w 2003 roku i okazuje naszemu krajowi dużą życzliwość. Wyraziła gotowość podzielenia się z nami wszelkimi informacjami mogącymi posłużyć do przeprowadzenia w Polsce równie skutecznych badań statystycznych jak te przeprowadzone przez Finland Convention Bureau.
- Spotkania z Robem Davidsonem. Rob Davidson jest jednym z największych przyjaciół Polski wśród liderów opinii branży MICE. Podczas kongresu w Montevideo dawał temu często wyraz, także w rozmowach w szerszym gronie. R. Davidson poinformował mnie o swych ostatnich wizytach w Polsce (Wrocław i Mazury). Jak stwierdził, chciałby w bliskiej przyszłości odwiedzić jeszcze Poznań i Gdańsk.
- Spotkania z Jurriaenem Slejisterem, byłym członkiem Rady Dyrektorów ICCA, Wiceprezesem MCI (Incon Group). J.Slejister tak jak M.Sirk darzy Polskę dużą życzliwością od czasu swej wizyty we wrześniu br. Poinformował mnie, że już dwukrotnie od tego czasu polecał swym klientom Warszawę i Kraków jako potencjalne destynacje kongresowe i zadeklarował chęć dalszej promocji Polski wśród kontrahentów. Poinformowałem go o potencjale pozostalych polskich miast konferencyjnych i zadeklarowałem wszelką pomoc CBP i POT w tej sprawie. Poprosiłem go również o pomoc w zorganizowaniu study-tour przedstawicieli grupy Incon (zrzeszającej 15 największych PCO świata oprócz Kenes i Congrex) do Polski. J.Slejister poddał mi pomysł zorganizowania w Polsce dorocznego spotkania Incon i zasugerował dalsze rozmowy z Larsem Christensenem, Prezesem ICS (Incon Group) i osobą decyzyjną w tej sprawie.
- Spotkanie z Larsem Christensenem, Prezesem ICS i II Wiceprezesem ICCA. Przypomniałem L. Christensenowi o kontaktach nawiązanych w zeszłym roku pomiędzy CB of Poland i ICS. L. Christensen prosił o podtrzymywanie tych kontaktów i bieżące informowanie o nowościach pojawiających się w polskiej ofercie. Z dużym zainteresowaniem odniósł się do pomysłu zorganizowania w Polsce spotkania grupy Incon. Jest to spotkanie, w którym bierze udział ok. 15 wysokich przedstawicieli firm – członków Incon wraz ze swymi najpoważniejszymi klientami. Najbliższy wolny termin to rok 2007, a decyzję o lokalizacji podejmuje osobiście Lars Christensen. W najbliższym czasie nadeśle mi szczegółowe wymagania i warunki.
- Spotkanie z Robinem Lokermanem, Prezesem MCI (Incon Group). R. Lokerman był już poinformowany przez J.Slejistera o potencjale konferencyjnym Polski. Poinformowałem go o chęci zorganizowania w 2007 r. spotkania grupy Incon, o przyszłorocznym spotkaniu CEC w Krakowie i kandydaturze do organizacji kongresu ICCA w 2009 r. Ponownie zadeklarowałem gotowość pomocy MCI (firma posiada 9 oddziałów) w działaniach zmierzających do lokowania w Polsce konferencji i kongresów ich klientów.
- Spotkanie z Andre Kaldenhoffem, Przewodniczącym Grupy Środkowoeuropejskiej (CEC) ICCA. Spotkanie to dotyczyło przyszłorocznego spotkania CEC w Krakowie (8-10.06). Zgodziliśmy się, że do stycznia musimy zakończyc pierwszy etap przygotowań (w tym okreslić program spotkania), co umożliwi rozesłanie zaproszeń do potencjalnych uczestników. W grudniu dokonamy tez wymiany pomysłów nt. formuły planowanego forum dla branzy MICE z Europy Wschodniej, towarzyszącego głównej imprezie. Przedstawiem A.Kaldehoffowi proponowane miejsce obrad w pierwszym dniu spotkania (Aula Florianka, Akademia Muzyczna) – wybór ten został przez niego przyjęty bardzo dobrze.
- Spotkanie z Roswithą Clement, Managerem Conventions w Star Alliance. Rozmowa dotyczyła przyszłorocznego spotkania CEC w Krakowie. R. Clement zadeklarowała przygotowanie zniżkowej oferty na bilety lotnicze dla uczestników spotkania, obejmującej linie zrzeszone w Star Alliance.
- Spotkanie z Kerstin Hoffmann, Redaktor Naczelną magazynu CIM. K. Hoffmann wyraziła chęć współpracy z CBP, służącej doskonalszemu informowaniu czytelników CIM o polskiej ofercie. Jak stwierdziła K.Hoffman, zainteresowanie Polską jest duże, lecz brak wiarygodnych źródeł informacji. Zadeklarowałem wszelką możliwą pomoc CBP w tej sprawie. Rozmowa dotyczyła PR, nie zaś płatnej reklamy. CIM jest również zainteresowane sponsoringiem przyszłorocznego spotkania CEC. Rozmowy na ten temat prowadzone będą jednak w późniejszym terminie.
- Spotkanie z Kurtem Haednerem, Dyrektorem AKM Congress Service z Bazylei. Firma K.Haednera organizuje kongresy medyczne o wielkości 1500-4000 osób. Udzieliłem podstawowych informacji o możliwościach Polski w tym zakresie i obiecałem nadesłanie dodatkowych informacji.
- Spotkanie z Andreą Plienegger, Sales Manager w Bedouk, odpowiedzialnej m.in. za rynek polski. A. Plienegger poinformowała mnie o znaczącym zwiększeniu liczby polskich ogłoszeniodawców w najnowszej edycji katalogu Bedouk i zachęcała POT/CBP do umieszczenia własnej reklamy. Zadeklarowałem pomoc w przygotowywaniu materiału informacyjnego nt. Polski, co spotkało się z zainteresowaniem.
- Spotkanie z Eduardo Sanowiczem, Prezesem brazylijskiej NTO EMBRATUR, członkiem Rady Dyrektorów ICCA. Eduardo Sanowicz jest przychylnie nastawiony do Polski (jego przodkowie byli Polakami). Udzielił mi ciekawych informacji nt. udziału EMBRATUR w imprezach targowych (dofinansowanie podmiotów prywatnych na poziomie 97%). EMBRATUR wspiera również mniejsze podmioty zainteresowane organizacją konferencji/kongresów, udostępniając im do wykorzystania standardowy, wzorcowy bid book Jest to interesujący pomysł - do wykorzystania w Polsce.
Należy zwrócić uwagę na małą reprezentację Polski na tegorocznym kongresie (1 osoba) szczególnie w porównaniu z grupą czeską. Czechy, tak jak Polska, kandydują do organizacji Kongresu ICCA 2009 i podczas tegorocznego kongresu prowadziły promocję swej kandydatury, głównie za pomocą wykupionego stoiska i rozdawanych tam gadżetów.
- Przygotowanie projektu Forum dla wschodnioeuropejskiej branży MICE (przy CEC 2006). Termin: grudzień 2005
- Wystosowanie zaproszenia do Christiana Mutschlechnera do odwiedzenia Warszawy i spotkania z wysokimi przedstawicielami POT i administracji państwowej przed/po CEC 2006
- Przygotowanie bid book na Kongres ICCA 2009. Termin: czerwiec 2006
- Przygotowanie propozycji na spotkanie Incon 2007. Termin: I połowa 2006
- Przygotowanie informacji dla AKM Congress Service
- Przygotowanie informacji prasowej nt. działalności Convention Bureau of Poland oraz potencjału konferencyjnego Polski i wysłanie do CIM oraz innych magazynów branżowych
- Rozpoczęcie wydawania newslettera dla mediów oraz newsletterów dla PCO i stowarzyszeń
- Rozważenie możliwości skorzystania z doświadczeń fińskich przy prowadzeniu przyszłych badań turystyki biznesowej
- Przetłumaczenie zasad certyfikacji PCO i rozesłanie do zainteresowanych członków ICCA
- Rozważenie możliwości promocji już zdobytych przez Polskę imprez
- Przygotowanie wzorcowego bid booku do wykorzystania przez zainteresowane instytucje i firmy
- Rozważenie zaproszenia Davida Klimana na seminarium/wykład nt. nowych możliwości zdobywania klientów kongresowych
- Prof. dr hab. Janusz Lipkowski – Wiceprezes Polskiej Akademii Nauk, który został wybrany Przewodniczącym Kapituły.
- Prof. dr hab. med. Jerzy Woy – Wojciechowski – Prezes Polskiego Towarzystwa Lekarskiego.
- Prof. dr hab. inż. Włodzimierz Kurnik – Rektor Politechniki Warszawskiej.
- Prof. dr hab. Witold Zatoński – Prezes Fundacji ,,Promocja Zdrowia”.
- Piotr Nurowski – Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
- Alojzy Choda – Prezes Zarządu Signal Iduna.
- Krzysztof Pietraszkiewicz – Prezes Zarządu Związku Banków Polskich.
- Rafał Skąpski – Dyrektor Państwowego Instytut Wydawniczego .
- Sławomir Wróblewski – Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce – Wiceprzewodniczący Kapituły.
- Prof. dr hab. Zenon Waszczyszyn - Politechnika Krakowska
- Prof. dr hab. Andrzej Krawczyk – CIOP – Warszawa
- Prof. dr hab. Sławomir Wiak – Politechnika Łódzka
- Prof. dr hab. Stanisław Wrycza – Uniwersytet Gdański
- Kpt. żeglugi wielkiej Ryszard Wróbel – UNIPIL Sp.z.o.o - Gdynia
- Prof. dr hab. Aleksander Ronikier – Wyższa Szkoła Turystyki i Rekreacji - Warszawa
- Dr Małgorzata Wilczyńska – NZOZ Centrum Opieki Diabetologiczno – Endokrynologicznej
- Prof. dr hab. Adam Szewczyk – Instytut Biologii Doświadczalnej im.Nenckiego Polskej Akademii Nauk
- Prof. dr hab. Witold Zatoński – Prezes Fundacji ,,Promocja Zdrowia”.
- Prof. dr hab. Jan Węglarz – Politechnika Poznańska wnioskodawca – Poznań Convention Bureau
- Prof. dr hab. Leon Drobnik – Akademia Medyczna Poznań wnioskodawca Poznań Convention Bureau
W dniu 7 października 2005 r. odbył się w Londynie polsko - brytyjski workshop z zakresu przemysłu kongresowego i imprez motywacyjnych. Czas trwania workshopu został przewidziany w godz. 10.00-14.00 w siedzibie The Association of British Travel Agents w Londynie. Organizatorem były: Convention Bureauf of Poland i POIT-Londyn.
W workshopie wzięły udział następujące biura podróży ze strony polskiej:
- Krakus Biuro Podróży – Kraków
- Jan-Pol - Kraków
- Trip – Zakopane
- Furnel Travel – Warszawa
- Holiday Travel – Warszawa
- Grupa Fabricum – Łódź
- Biuro AVE – Katowice
- Pałac Kultury i Nauki – Warszawa
Wszystkie polskie firmy miały dobrze przygotowane katalogi ofertowe – stosowne do oczekiwań klientów brytyjskich. Na rozpoczęcie workshopu została przedstawiona prezentacja POT nt. możliwości warunków organizacji konferencji i imprez incentive do Polski, która została dobrze przyjęta przez uczestników warsztatów. Następnie odbyły się rozmowy handlowe pomiędzy stronami. Do udziału w workshopie zaproszone zostały 32 brytyjskie biura podróży i korporacje. Łącznie uczestnicy przeprowadzili 44 rozmowy handlowe. Gościem workshopu był Krzysztof Trepczyński – Radca Minister Ambasady RP z Wydziału Ekonomiczno-Handlowego, który wyraził pozytywną opinię w sprawie kontynuowania podobnych warsztatów na rynku brytyjskim. Z uwagi na rozpoczęcie tanich przelotów na trasie Londyn-Warszawa-Londyn, czy wkrótce do Łodzi – wskazane jest wzmocnienie akcji marketingowej dla Brytyjczyków przez POIT-Londyn. Workshop był dobrze przygotowany pod względem merytorycznym i organizacyjnym.
Trwają przygotowania organizacyjne do udziału w VIII Targi Obiektów i Usług Konferencyjno – Szkoleniowych ( 17 – 18 listopada 2005 Pałac Kultury i Nauki). Przygotowywane stoisko będzie wspólne z 5 miejskimi convention bureaus z Krakowa, Warszawy, Poznania, Gdańska. Wrocławia.
Przygotowane zostanie przez BKiK seminarium dla środowiska naukowego nt. współpracy convention bureaus i przedstawicieli organizacji naukowych w pozyskiwaniu kongresów do Polski. Zaproszonych na seminarium zostanie ponad 500 przedstawicieli instytucji i organizacji naukowych.
W tym roku Gala Ambasadorów Kongresów obędzie się w Hotelu Jan III Sobieski w dniu 17 listopada 2005 w godz. 20.00 – 22.00. Będzie to jak co roku spotkanie Gości specjalnych i VIP – reprezentantów środowisk opiniotwórczych, naukowych, gospodarczych i turystycznych.
W Bydgoszczy powołane zostało przez władze miasta, kolejne 6 już miejskie convention bureau w Polsce. Życzymy udanego startu i owocnej pracy na rzecz swojego miasta.
Wrzesień
Przygotowywana jest wizyta do Polski Pana Martina Sirka – Dyrektora Wykonawczego ICCA. Odwiedzi on nasz kraj we wrześniu 2005 roku wraz z trzema towarzyszącymi mu ekspertami z branży MICE – będą to: Jurriaen Sleijster, Frank Seifert i Andre Kalderhoff. Goście POT zapoznają się z polską ofertą konferencyjna (Warszawy i Krakowa) i wezmą udział w seminarium na temat ,,Perspektyw rozwoju polskiej turystyki biznesowej”, które odbędzie się 16 września 2005 r. w Pałacu Kultury i Nauki. Seminarium zaplanowane jest w formie trzech paneli, z wprowadzeniem do dyskusji przez zaproszonych gości. Otrzymali oni wcześniej informację o stanie polskiej turystyki biznesowej, opracowaną przez Polską Organizację Turystyczną. Prowadzącym panele zależy na aktywnym udziale w dyskusji i podzieleniu się opiniami na poruszane tematy. Zasygnalizują oni kluczowe sprawy, ale dla sukcesu dyskusji i końcowych wniosków ważne będą wypowiedzi i opinie uczestników spotkania. Prowadzącym panele zależy na aktywnym udziale w dyskusji i podzieleniu się opiniami na poruszane tematy.
Trwają przygotowania do organizacji narodowego stoiska o powierzchni 81 m2 na targach EIBTM w Barcelonie ( 29.11 – 1.12.2005 ). Udział w targach potwierdziło 14 podmiotów. 3.Powołana została Kapituła Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, do której zaprosiliśmy wybitnych i znanych przedstawicieli nauki polskiej, życia gospodarczego i kulturalnego oraz organizacji pozarządowych. Pragniemy, aby wręczenie tytułów honorowych odbyło się na uroczystej Gali Ambasadorów w dniu 17 listopada 2005 roku – pierwszego dnia Forum Turystyki Biznesowej i VIII Targów Obiektów i Usług Konferencyjno – Szkoleniowych. Do zgłoszenia kandydatów – zgodnie z regulaminem uprawnieni są: członkowie Kapituły Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, jednostki organizacyjne Polskiej Akademii Nauk, uczelnie i szkoły wyższe, stowarzyszenia i organizacje naukowe, instytucje kulturalne, organizacje gospodarcze i samorządowe, Polska Organizacja Turystyczna, Stowarzyszenie ,,Konferencje i Kongresy w Polsce”, miejskie convention bureaux a także osoby wcześniej uhonorowane tytułem ,, Ambasadora Kongresów Polskich”.
Marszałek Sejmu RP – Włodzimierz Cimoszewicz objął patronatem honorowym Program Ambasadorów Kongresów Polskich.
Trwają przygotowania do VIII Targach Obiektów i Usług Konferencyjno – Szkoleniowych BTF ( 17-18.11.2005. PKiN ).
Lipiec
Biuro Konferencji i Kongresów Polskiej Organizacji Turystycznej zorganizowało study -press dla dwóch dziennikarek włoskiego pisma ,,Incentivare" w terminie 8-12 lipca 2005. Poświęcone problematyce podróży motywacyjnych ,,Incentivare" jest jedną z czterech podstawowych publikacji firmy Ediman, największego we Włoszech wydawnictwa prasy i raportów poświęconych turystyce biznesowej. Powstałe w 1984 ,,Incentivare" ukazuje się w 10.000 egzemplarzy, a badania wykazują, że każdy numer czyta ok.40.000 osób. Wizyta posłużyła jako promocja na włoskim rynku podróży motywacyjnych ( szacowanym na ponad 5 mln euro) Warszawy oraz Podlasia i Mazur. Efektem tej wizyty będzie artykuł nt. oferty incentive regionu, zamieszczony w magazynie ,,Incentivare". Program study - press obejmował zwiedzanie Warszawy, Biebrzy, Mazur, Grunwaldu.
BKiK przekazało 400 kompletów materiałów promocyjnych do organizacji naukowych, które w najbliższym czasie będą brały udział w międzynarodowych konferencjach i kongresach.
Został rozstrzygnięty konkurs na logo Biura Konferencji i Kongresów Polskiej Organizacji Turystycznej. Autorami zwycięskiego projektu są: Pani Magdalena Fornal i Pan Przemysław Fornal. Konstrukcja graficzna logo opiera się na obrysie geograficznym Polski. Symbol kwiatu doskonale koresponduje z przekazem prezentującym Polskę jako kraj rozwijający się, a jednocześnie piękny, ciekawy, pełen niezwykłych, wartych zobaczenia miejsc.
Przygotowywany jest przyjazd do Polski Pana Martina Sirka - Dyrektora Wykonawczego ICCA. Odwiedzi on nasz kraj we wrześniu 2005 roku wraz z trzema towarzyszącymi mu ekspertami z branży MICE - będą to: Jurriaen Sleijster, Frank Seifert i Andre Kalderhoff. Goście POT zapoznają się z polską ofertą konferencyjna i wezmą udział w seminarium na temat perspektyw rozwoju polskiej turystyki biznesowej.
REALIZACJA PROGRAMU AMBASADORÓW KONGRESÓW POLSKICH. W dniu 9 czerwca 2005 o godz. 11.00 w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej został podpisany przez Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej - Andrzeja Kozłowskiego i Prezes Stowarzyszenia ,,Konferencje i Kongresy w Polsce" - Irenę Sokołowską Dokument dot. realizacji Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. |
Targi Turystyki Biznesowej w 2005 roku Biuro Konferencji i Kongresów POT uprzejmie informuje o możliwości wzięcia udziału w 2005 roku w następujących zagranicznych targach turystyki biznesowej: IMEX, EMIF, EIBTM. |
EUROPEJSKA AKADEMIA ORGANIZATORÓW I PLANISTÓW KONFERENCJI (Warszawa, 26-27 kwietnia) www.meetingspoland.pl/akademia2005.html do pobrania: informacja o katalogu "KONFERENCJE W POLSCE" [20 KB] |
Międzynarodowe Targi ADRENALINA imprezy i podróże ekstremalne, egzotyczne i ekskluzywne (Warszawa, 17-18 listopada 2005) www.adrenalina.waw.pl do pobrania: informacja w języku polskim [80 KB] i angielskim [20 KB] |
2)
VIII TARGI OBIEKTÓW I USŁUG KONFERENCYJNO-SZKOLENIOWYCH FORUM TURYSTYKI
BIZNESOWEJ (BTF - Business Tourism Fairs) (Warszawa, 17-18 listopada
2005) www.btf.waw.pl
do pobrania: informacja w języku polskim [70 KB] i angielskim [30 KB]