Vakantiebeurs Utrecht 2011 - zakończone
W dniach 11-16 stycznia br, odbyły się największe holenderskie targi turystyczne o nazwie "Vakantiebeurs Utrecht 2011". Frekwencja zarówno wśród przedstawicieli sektora businessowego jak i klientów indywidualnych była bardzo wysoka, szacuje się wstępnie, że tegoroczne targi odwiedziło ponad 100 tys. osób.
Jak powiedział Dyrektor POIT w Amsterdamie, Tomasz Rudomino – targi są potwierdzeniem upodobań Holendrów i ich sposobu na spędzanie wakacji. Większość pytań od zwiedzających, dotyczyła regionów bogatych w trasy rowerowe, kempingi, tanie noclegi i atrakcje natury. Holendrzy postrzegają Polskę jako zielony raj, szukając w niej przede wszystkim cichych miejsc z dala od turystycznego i cywilizacyjnego zgiełku. Bez wątpienia Vakantiebeurs 2011, to również świetna okazja do rozpoczęcia kampanii wizerunkowej Polski, zwłaszcza w kontekście Euro 2012 - dodaje Dyrektor POIT.
Polskie stoisko przedstawiło bogatą ofertę turystyczną z wielu regionów kraju, m.in. z Żywca, Dolnego Śląska, Wielkopolski, Warmii i Mazur, Podlaskiego, Jeleniej Góry, Podkarpackiego, Małopolski i Świętokrzyskiego. Każdy region reprezentowany był przez swojego przedstawiciela. Tradycyjnie już, partnerami Polskiej Organizacji Turystycznej podczas targów, byli: holenderskie biuro podróży Simonse Tours oraz Polskie Linie Lotnicze LOT.
Wartym odnotowania, był fakt - mówi Tomasz Rudomino - że w dniu otwarcia odwiedził nas Ambasador RP, pan minister Janusz Stańczyk, który odpowiadał na pytania dziennikarzy a także zapoznał się szczegółowo z ofertami turystycznymi na stoisku. Obecność Polski podczas Vakantiebeurs 2011 została również zauważona przez Telewizję Polską, która zadawała Holendrom sondażowe pytania na temat ich wiedzy o Naszym Kraju.