en
en
Kontakt

Międzynarodowe Forum Gospodarczego w Gdyni

Dyskusja o przemyśle czasu wolnego przez wielu została okrzyknięta najprzyjemniejszą częścią tegorocznego Międzynarodowego Forum Gospodarczego w Gdyni. Zasłużyła sobie na to miano nie tylko ze względu na tematykę, która większości odbiorców kojarzy się z czasem wypoczynku i relaksu ale również z uwagi na atmosferę wnętrza promu Stena Spirit goszczącego prelegentów i gości panelu.

Wszystkie elementy panelu wzbudziły szerokie zainteresowanie wśród, licznie zgromadzonej publiczności, lecz dopiero w czasie przeznaczonym na otwartą debatę mogliśmy przekonać się ile emocji wzbudzają projekty związane z turystyką kulinarną. Główną osią dyskusji stała się idea zainicjowania wydarzenia Nocy Restauracji oraz Dnia Kulinariów, zaprezentowana już na początku panelu, przez Huberta Gonerę, dyrektora Landbrand S.C.. Wszyscy uczestnicy spotkania doszli do wspólnego wniosku, iż tego typu przedsięwzięcie może stać się doskonałą metodą promocji, zarówno na skalę regionalną jak i ogólnopolską. W trakcie debaty zwrócono uwagę na potencjalne korzyści promocyjne i finansowe jakie może nieść za sobą przeprowadzenie tych przedsięwzięć oraz rozszerzenie mody na kulinaria i „wyciągnięcie ludzi sprzed telewizorów”, do restauracji, które staną się markowymi produktami turystyki kulinarnej. Uwagę branży przykuła również tematyka współpracy z biurami podróży – niezbędnym a wciąż brakującym ogniwem rozwoju każdego produktu turystycznego.

Wielokrotnie przytaczane były przykłady realizacji, które już zostały wdrożone i ich funkcjonowanie może służyć za przykład dla potencjalnych naśladowców. Wśród szlaków kulinarnych oczywiście prym wiodły ten opracowany w Gdyni oraz, ten promujący restauracje w Białymstoku. Jako znakomity obraz współpracy z biurami podróży przedstawiono działania Stena Line, która, nie tylko w Polsce radzi sobie doskonale, właśnie dzięki wypracowanemu systemowi wspólnego działania. Z polskich regionów najbardziej zaawansowaną ofertę turystyki kulinarnej zaprezentowała Małopolska z marką Małopolskie Smaki. Programowo rozwój własnego produktu turystyki kulinarnej traktuje też Śląskie, które w 2010 roku opracowało strategie wdrożenia produktu Śląskie Smaki. Reprezentacje ciekawych wdrożeń turystyki kulinarnej z obszaru południowej Polski zamyka podkarpackie z szeroko zakrojonym programem Smaki Podkarpacia. Doskonałym elementem, stanowiącym swoistą klamrę spinającą wcześniejsze wystąpienia była prezentacja dr Jacka Olszewskiego-Strzyżowskiego z Departamentu Planowania Marketingowego POT, który zwrócił uwagę na wiele możliwości wspólnych działań łączących poszczególne gałęzie branży.

Jednym z najlepszych podsumowań całego spotkania może być cytat z najmłodszej uczestniczki panelu, która tuż przed rozpoczęciem dyskusji wykrzyknęła dziś do swojego taty „Tatusiu możemy tu zawsze przychodzić. Pyszne!”.

www.arg.gdynia.pl

www.forum.gdynia.pl

www.landbrand.pl

Do góry