2010 Imex Challenge Poland - po raz pierwszy w Warszawie
Convention Bureau of Poland bierze udział w innowacyjnym projekcie „2010 IMEX Challenge Poland – a chance to change their life”.
Jest to nowa inicjatywa IMEX – największych targów turystyki biznesowej na świecie. Projekt IMEX Challenge jest realizowany w ramach New Vision Projects. To właśnie dzięki współpracy Convention Bureau of Poland – Polskiej Organizacji Turystycznej oraz firmy Meetings Designers, którzy przygotowali prezentacje Warszawy jako docelowej destynacji dla pierwszej edycji tego programu, odbędzie się on w Polsce.
Projekt został stworzony specjalnie dla profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań, by umożliwić im wsparcie lokalnej społeczności poprzez bezpośrednie zaangażowanie ochotników. Dzięki temu, zamiast zbierać pieniądze i finansować zmiany, osoby związane z przemysłem spotkań osobiście będą je wprowadzały. Lokalnymi partnerami projektu oprócz Convention Bureau of Poland zostali ponadto: Warsaw Convention Bureau, Radisson Blu Hotel Kraków oraz Towarzystwo „Nasz Dom”.
Convention Bureau of Poland POT zdecydowało się na współpracę z Towarzystwem „Nasz Dom”, poprzez które udało się dotrzeć do Rodzinnego Domu Dziecka w Wesołej. Podczas inspekcji, które odbyły się w lipcu i wrześniu 2009 roku została wybrana rodzina - 2 dorosłych oraz 13 dzieci. Przeprowadzenie wywiadu środowiskowego pozwoliło określić listę potrzeb i zadań, które zostaną wykonane przez grupę uczestników biorących udział w projekcie. Do najważniejszych z nich należą:
• urządzenie i wyposażenie placu zabaw dla dzieci w Rodzinnym Domu Dziecka
• rewitalizacja ogrodu i terenów dookoła Domu
• sfinansowanie stypendiów edukacyjnych dla dzieci
• przygotowanie podróży turystycznej dla mieszkańców Rodzinnego Domu Dziecka.
Przedstawiciele globalnego przemysłu spotkań (ok. 10 osób) odwiedzą Warszawę w dniach 12-16.09.2010, by wraz z przedstawicielami lokalnych sponsorów (ok. 10 osób) wziąć udział w akcji związanej z realizacją polityki społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest to przejaw pozytywnej interakcji z lokalną społecznością, wśród polskich firm wprowadzających politykę CSR.
Dzięki współpracy z działem komunikacji targów IMEX oraz mediami reprezentującymi turystykę biznesową na świecie, projekt przyczyni się do wzmocnienia wizerunku lokalnego przemysłu spotkań, a tym samym wizerunku Warszawy jako miasta, które coraz chętniej propaguję politykę CSR i dorównuje w tych działaniach innym destynacjom na świecie.
Kontakt w sprawie IMEX Challenge:
Krzysztof Celuch Manager Convention Bureau of Poland
+48 (0) 22 5367042
krzysztof.celuch@pot.gov.pl
www.poland-convention.pl
Jon Bradshaw IMEX Business Development Director
+44 (0)1273 224955
+44 (0)7834 967367
jon.bradshaw@imex-frankfurt.com
http://www.imex-frankfurt.com/imexchallenge.html