pl

Szlakiem polskich smaków na targach ITB 2024

berlin6.jpg

W inauguracji tegorocznej odsłony Polskiego Stoiska Narodowego uczestniczyli Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Piotr Borys, Ambasador RP w RFN Dariusz Pawłoś oraz Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke, którzy zapoznali się z ofertą turystyczną regionów, miast i branży turystycznej.

Motywem przewodnim polskiej obecności w Berlinie była nierozerwalnie związana z polską gościnnością turystyka kulinarna. W związku z nawiązaniem współpracy przez POT z Przewodnikiem Michelin promowane były między innymi Regiony, których kulinarni ambasadorzy znaleźli się w prestiżowym zestawieniu – Małopolska, Mazowsze i Wielkopolska. Targi w stolicy Niemiec były także doskonałą okazją do promocji polskich tradycji kulinarnych, produktów regionalnych oraz turystyki zrównoważonej. Na Polskim Stoisku Narodowym odwiedzający mogli skosztować niezwykłych dań przygotowywanych w formie live cookingu przez elitę kulinarną wyróżnioną przez słynny na całym świecie przewodnik gastronomiczny: elixir by Dom Wódki, Koneser Grill, Zen On, Rozbrat, SPOT, 62 Bar & Restaurant, TU. REStAURANT, Albertina, Fromażeria.

- Międzynarodowe targi ITB w Berlinie stanowią znakomitą sposobność, by zaprezentować Polskę jako kraj atrakcyjny turystycznie, nie tylko ze względu na swoje wyjątkowe walory przyrodnicze, wspaniałą gościnność mieszkańców czy wszechstronność oferty turystycznej. W tym roku przestawiliśmy odbiorcom Polskę także jako interesującą destynację wpisującą się w nowoczesny i dynamicznie rozwijający się trend – turystyki kulinarnej.  Dzięki współpracy z Przewodnikiem Michelin otworzyliśmy nowe możliwości promocji naszego kraju. Aż 49 restauracji z trzech regionów o bogatych korzeniach gastronomicznych – Małopolski, Mazowsza i Wielkopolski - znalazło uznanie w oczach inspektorów. Stanowi to dla nas zaszczyt i wyraz uznania dla wysokiej jakości oferty gastronomicznej w Polsce, jak również zobowiązanie do utrzymania wyznaczonego przez kulinarną elitę poziomu, a dla Regionów doskonałą okazję do zaprezentowania zarówno walorów turystycznych, jak i smakowych.  - przyznał Prezes POT Rafał Szmytke.

Rodzimy obszar wystawienniczy o powierzchni 500m2 przyciągał nie tylko niesamowitymi doznaniami smakowymi czy wyjątkową oprawą wizualną wzbogaconą roślinami przywodzącymi na myśl piękno polskiej natury, ale również najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji czy humanoidalnego robota Peppera.

Polska strefa była także miejscem wielu spotkań przedstawicieli POT z branżą turystyczną. Podczas targów ITB Wiceprezes POT Małgorzata Wilk-Grzywna oraz dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju POT Magdalena Krucz i wicedyrektor Departamentu Wsparcia Rozwoju Turystyki Jacek Janowski rozmawiali z dolnośląskimi radnymi oraz delegatami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego i Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej na temat możliwości współpracy, jak również wspólnych projektów oraz promocji Polski i Regionu.

W trakcie wydarzenia niemieckie stowarzyszenie SRT Touristik PR und Medien przyznało nagrody najlepszym redakcjom, dziennikarzom, blogerom i agencjom PR. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie zajął 3. miejsce w kategorii organizacji turystycznych współpracujących z mediami.

Na organizowanym przez Polską Organizację Turystyczną stoisku zameldowało się 40 wystawców, wśród których znalazły się regiony: Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna, Małopolska Organizacja Turystyczna, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna, Warmińsko-Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna, Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna, Opolska Organizacja Turystyczna, Śląska Organizacja Turystyczna, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, miasta: LOT Metropolia Lublin, Tarnowskie Centrum Informacji, Warszawska Organizacja Turystyczna, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, Łódzka Organizacja Turystyczna, Sopocka Organizacja Turystyczna, Gdańska Organizacja Turystyczna, Metropolia Bydgoszcz, a także touroperatorzy oraz biura podróży.

W trakcie trzydniowego wydarzenia, którego krajem-gospodarzem był Oman, swoją ofertę zaprezentowało ponad 5,5 tysiąca wystawców z niemal 170 państw, zaś obszar targowy Messe Berlin odwiedziło niemal 100 tysięcy gości.

 

Do góry