POT wspólnie z influencerami zrealizowała projekt „Promocja treści o Polsce w świecie bez „ciasteczek"
POT zaprosiła do współpracy dziewięciu influencerów działających w obszarze turystyki i lifestyle, którzy poprzez swoje kanały na blogach, Facebooku, Instagramie oraz YouTube przybliżyli szerokiej publiczności bogactwo polskiej oferty turystycznej. Wśród uczestników znaleźli się:
- Dawid Białowąs (blog, FB, IG, YT „Gdzie Los Poniesie”),
- Marzena Pługowska (IG „Shadowy na Szlaku”),
- Malwina Nowak (IG „Życie Malwiny”),
- Anna Ochnik (IG, FB „Anna Ochnik”),
- Damian Pietrzak (IG „Traveller of life”),
- Ewa Zbrzeźna (blog, FB, IG „Aktywni w podróży”),
- Małgorzata Zielina (blog, FB, IG, YT „Slow Travel”),
- Roksana Jurga-Kasprzyk (blog, FB, IG „Kopanina.pl”),
- Katarzyna Łaskawiec (blog, FB, IG „Polska po godzinach”).
Każda z podróży koncentrowała się na innym aspekcie polskiej turystyki:
- Ekscytujące parki rozrywki: Relacje z miejsc pełnych zabawy i adrenaliny dla całych rodzin.
- Niesztampowe atrakcje w górach: Odwiedziny w miejscach takich jak Zamek Dunajec w Niedzicy czy zapora wodna w Czorsztynie.
- Polska pod ziemią: Eksploracja kopalń i podziemi, które można zwiedzać niezależnie od pogody.
Dzięki influencerom powstały liczne wartościowe treści promocyjne, takie jak artykuły na blogach, posty, relacje, rolki na Instagramie i Facebooku oraz filmy na YouTube.
Rezultaty projektu można znaleźć na Narodowym Portalu Turystycznym www.polska.travel w zakładce „Ambasador miejsca”. Wśród opublikowanych materiałów znajdują się szczegółowe relacje z wycieczek oraz listy polecanych atrakcji. Wybrane artykuły dostępne są pod poniższymi linkami:
- Ekscytujące parki rozrywki dla małych i dużych
- Niesztampowe atrakcje w górach
- Polska pod ziemią: kopalnie na każdą pogodę
Projekt „Promocja treści o Polsce w świecie bez „ciasteczek” to doskonały przykład wykorzystania potencjału mediów społecznościowych i współpracy z influencerami w celu promocji polskiej turystyki. W dobie zmieniających się zasad komunikacji cyfrowej, strategia oparta na współpracy z twórcami internetowymi daje szansę na dotarcie do nowych odbiorców i budowanie pozytywnego wizerunku Polski jako kraju różnorodnego, pełnego unikalnych atrakcji. Tematyczne podróże studyjne pozwoliły nie tylko na odkrycie mniej znanych, ale równie fascynujących miejsc w Polsce, lecz także na pokazanie ich w nowoczesny, atrakcyjny wizualnie sposób.