POT na targach FITUR w Madrycie
Ofertę Polski przestawiało 13 wystawców (8 branżowych i 5 miast lub/i regionów). W trakcie targów na naszych stoiskach odbyło się wiele spotkań rokujących znaczący wzrost przyjazdów z rynku hiszpańskiego i rynków LATAM. Głównym tematem polskiej oferty w Madrycie były zabytki UNESCO oraz turystyka gastronomiczna, znaczący element podróży dla turystów pochodzących z tych krajów. W dni dla publiczności aktywnie włączył się Lublin organizując warsztaty wycinanek ludowych z papieru i pokazując, że w Polsce także można znaleźć aktualnie modny segment experience tourism, a Dolny Śląsk był reprezentowany przez monumentalny Wrocław i jego innowacyjny Hydropolis. Potencjalni turyści mogli zainspirować się także ofertą Poznania i po odwiedzeniu niezbędnych dla nich Krakowa i Warszawy, zaplanować dłuższy pobyt w Polsce.
Polska Organizacja Turystyczna grała też razem z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, której finał zbiegł się z ostatnim dniem targów. Na dużym ekranie wyświetlano orkiestrowe serduszko (w wersji hiszpańskiej), a zainteresowani szczegółami mogli zeskanować kod QR prowadzący ich do artykułu na temat tej akcji, fundacji i Pol’and’Rock Festival.