POT na Festiwalu Podróży i Czasu Wolnego "PIKNIK NAD ODRĄ"
To już 33. edycja drugich najstarszych targów turystycznych w Polsce i jednocześnie 20. urodziny ich plenerowej wersji, czyli Festiwalu Podróży i Czasu Wolnego ”Piknik nad Odrą”. Główną częścią Festiwalu, jak co roku były Targi Turystyczne MARKET TOUR, na których najlepsze atrakcje turystyczne prezentowały m.in. regionalne i lokalne organizacje turystyczne z całej Polski, których stoiska tłumnie odwiedzali goście wydarzenia, szukając wyjątkowych miejsc nie tylko na wakacyjne wyjazdy. Również nowa strefa "DISCOVER POMERANIA", z 24 wystawcami z polskich i niemieckich terenów Euroregionu Pomerania, gotowych do podzielenia się swoją wiedzą i pasją do regionu cieszyła się sporym zainteresowaniem gości.
„Piknik nad Odrą to impreza, w którym już kolejny raz bierze udział Polska Organizacja Turystyczna. W tym roku, nie tylko jako patron honorowy, ale także bardzo aktywnie. Oprócz ofert Polskich Marek Turystycznych i produktów z Certyfikatem POT, które można było poznać na naszym stosiku, zaprosiliśmy publiczność do wielkiej zabawy, dedykowanej szczególnie dla dzieci i młodzieży "Paszport po Polsce PIKNIKU NAD ODRĄ", z atrakcyjnymi nagrodami. Cieszymy się, że nasza oferta cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, a goście aktywnie uczestniczyli w proponowanych przez nas zabawach" – powiedział Jacek Janowski, wicedyrektor Departamentu Wsparcia Rozwoju Turystyki POT.
Jak się okazało, "PASZPORT PO POLSCE PIKNIKU NAD ODRĄ" przyciągnął do zabawy nie tylko dzieci, ale także i dorosłych. Wydaliśmy aż 1000 paszportów! Zebranie pieczątek z wszystkich 16 regionów było nie lada wyzwaniem, gdyż aby otrzymać stempel w paszporcie należało wykazać się wiedzą o danym regionie.
Oprócz prezentacji bogatej i ciekawej oferty turystycznej i zabawy "PASZPORT PO POLSCE PIKNIKU NAD ODRĄ", na odwiedzających czekały również kulinarne pyszności .W tym roku podczas tradycyjnego piknikowego Wielkiego Gotowania, spróbować można było tunezyjskiego kuskusu (Tunezja była krajem partnerskim imprezy) oraz prawdziwie mazowieckiego smaku: barszczu chrzanowo-buraczanego. (Mazowsze – również było partnerem wydarzenia).