pl

Polska Organizacja Turystyczna i Polskie Porty Lotnicze będą współpracować na rzecz promocji Polski

M.Danił, A.Sanocki, R.Szmytke fot. D.Kłosiński PPL 1.jpg

Podpisany dokument otwiera nowy rozdział w relacjach obu instytucji. Celem współpracy jest rozwój i promocja polskiej turystyki w oparciu o potencjał portów lotniczych. PPL i POT deklarują podejmowanie wspólnych działań w kraju i za granicą na rzecz wzmocnienia pozycji Polski jako atrakcyjnego kierunku, upowszechniania i promocji miejsc związanych z dziedzictwem kulturowym oraz wspólnej organizacji wydarzeń promocyjnych.

"Polskie lotniska są oknem na świat dla milionów turystów odwiedzających nasz kraj. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Polskimi Portami Lotniczymi będziemy mogli skuteczniej promować polską ofertę turystyczną na rynkach zagranicznych. Wspólnie będziemy dążyć do tego, by Polska była postrzegana jako nowoczesny, gościnny i atrakcyjny kierunek podróży" – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Dzięki podpisanemu porozumieniu PPL i POT zamierzają wspólnie realizować działania na rzecz wzmocnienia pozycji Polski jako atrakcyjnego kierunku turystycznego, promując jej dziedzictwo kulturowe, wyjątkowe doświadczenia kulinarne oraz organizując wydarzenia branżowe w kraju i za granicą.

"Zacieśnienie współpracy z Polską Organizacją Turystyczną to dla nas naturalny krok w stronę jeszcze efektywniejszego wykorzystania potencjału obu podmiotów. PPL i POT łączy wspólny cel – promocja Polski na świecie i wzmacnianie jej pozycji jako atrakcyjnej destynacji turystycznej. Naszym celem jest nie tylko rozwój infrastruktury lotniskowej, ale także aktywne wspieranie działań, które zachęcają turystów do odkrywania Polski - oczywiście z wykorzystaniem naszych wszystkich lotnisk. Dzięki tej współpracy możemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców i wspólnie kreować pozytywny wizerunek naszego kraju" – podkreślił Adam Sanocki, członek zarządu PPL odpowiedzialny za strategię i innowacje.

Porozumienie PPL i POT stanowi istotny krok w długofalowej promocji Polski jako kierunku pełnego możliwości, atrakcji i nowoczesnej infrastruktury turystycznej.

"Polskie Porty Lotnicze jako spółka Skarbu Państwa i Polska Organizacja Turystyczna jako agencja rządowa są naturalnymi partnerami w działaniach na rzecz promocji Polski. Łącząc nasze kompetencje i zasoby, możemy skutecznie wzmacniać pozycję naszego kraju na globalnej mapie podróży. Nasze wspólne inicjatywy, które chcemy zrealizować w przyszłości, takie jak akcja „Hello, it’s Poland” czy promocja obiektów UNESCO, pokazują, jak istotna jest synergia działań na poziomie ogólnokrajowym i międzynarodowym – zaznaczył Marcin Danił, członek zarządu PPL odpowiedzialny za sprzedaż i finanse.

M.Danił, A.Sanocki, R.Szmytke fot. D.Kłosiński PPL ( 2).jpg

fot. Dariusz Kłosiński

Do góry