"Polska Noc w MaBru" na rynku Marché Matinal w Brukseli
Polska Noc na MaBru była skupiona wokół kilkudziesięciu stoisk promocyjnych polskich producentów żywności i wyrobów regionalnych, którzy prezentowali swoje specjały na 1000 m kw. powierzchni jednej z hal Mabru w Brukseli. Podczas wydarzenia odbyły się liczne pokazy kulinarne i artystyczne, promujące branżową współpracę polsko-belgijską, degustacje polskich produktów i prezentacje atrakcji turystycznych Polski. Gości witała specjalna wystawa fotograficzna zorganizowana z okazji obchodów Roku Mikołaja Kopernika. Odwiedzający imprezę mogli podziwiać fotografie polskich atrakcji turystycznych położonych na Szlaku Mikołaja Kopernika. Wystawę przygotowała Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z regionami: Warmińsko-Mazurskim, Pomorskim i Kujawsko-Pomorskim.
Podczas "Polskiej Nocy w MaBru" stoisko ZOPOT, na którym prezentowano m.in. tematykę turystyki gastronomicznej przyciągnęło tłumy zainteresowanych. Prezentację uzupełniały emitowane przez całą noc na ogromnym telebimie spoty promocyjne i piękne zdjęcia prezentujące Polskę.
Uroczystość otworzył belgijski książę Laurent wraz z Dyrektorem Generalnym MaBru Laurentem Nysem i Prezesem MaBru Sevketem Temizem. Mowy otwarcia wygłosili m.in. Ambasador Polski w Belgii Rafał Siemianowski i Burmistrz Brukseli Philippe Close. Przecięto symboliczną polską wstęgę, po czym 40 polskich dostawców zaprezentowało swoje produkty na dedykowanych stoiskach.
Chwilę po północy, na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej, mieszkający w Polsce belgijski mistrz sztuki kulinarnej Jean Bos, nagrodzony w 2006 roku tytułem Najlepszego Kucharza Świata, zrealizował zaskakujący w smakach pokaz kuchni molekularnej. Nie mogło jednak zabraknąć także tradycyjnych polskich dań, takich jak pierogi i bigos, które serwowano gościom przez całą imprezę.
W wydarzeniu wzięło udział ponad 5 tys. odwiedzających, wśród nich znaleźli się przedstawiciele świata dyplomacji i polityki, Światowej Organizacji Rynków Spożywczych, Euro-Toques czy Członkowie Brukselskiej Federacji Horeca a także lokalni reprezentanci branży HoReCa. Dla obecnych podczas wieczoru polskich przedsiębiorców była to doskonała okazja do nawiązania relacji biznesowych z międzynarodowymi liderami branży spożywczej oraz poznania lokalnych trendów branżowych.
Polska Noc w MaBru miała również na celu budowę wizerunku Polski jako dostawcy zdrowej, wysokiej jakościowo żywności mogącej z powodzeniem konkurować na rynkach europejskich i światowym. Wśród wystawców byli m.in. producenci wyrobów regionalnych, przetwórcy owoców, napojów, wędlin i ryb. Wszystkich produktów można było skosztować na stoiskach działających – zgodnie z nazwą wydarzenia – przez całą noc.
Wydarzenie zorganizowało Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Amsterdamie we współpracy z Ambasadą RP w Brukseli i ZOPOT w Brukseli oraz partnerzy: przedstawicielstwa regionów Zachodniopomorskiego, Dolnośląskiego, Lubelskiego i Łódzkiego, Polskie Linie Lotnicze LOT, Związek Pracodawców Business & Science Poland oraz Bank Gospodarstwa Krajowego.