Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej "Poland Soul Travel" z nagrodą w konkursie PR Wings
Kampania powstała w 2022 z inicjatywy Marcina Płachno, ówczesnego dyrektora Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu (obecnie kierującego ośrodkiem w Berlinie). Pierwsza edycja projektu zakończyła się sukcesem w postaci wielu artykułów w mediach branżowych, relacji popularnych blogerów z Austrii i Szwajcarii z podróży po Polsce oraz łącznym zasięgiem około trzech milionów użytkowników. Druga odsłona kampanii, zakończona w maju 2024 roku, przebiła ten wynik ponad dwukrotnie (zasięg na poziomie niemal 8 milionów).
"Ta nagroda jest dowodem na to, że mamy wspaniały produkt – jakim jest Polska i jej turystyczny potencjał – naszym zadaniem jest wybrać właściwą strategię promocji i skutecznie ją zrealizować. Postawiliśmy na turystę aktywnego, poszukującego, świadomego ekologicznie i otwartego na poznanie regionów poprzez bezpośredni kontakt z ich rdzennymi mieszkańcami – mówi inicjator kampanii, Marcin Płachno.
Głównym walorem Poland Soul Travel była komplementarność – działania promocyjne były realizowane na wielu platformach społecznościowych, poprzez influencer marketing, współpracę z mediami branżowymi, a także akcje outdoorowe oraz eventowe” – dodaje dyrektor ZOPOT.
Poland Soul Travel przedstawiała dziesięć kluczowych regionów Polski: Sudety Zachodnie, Kotlinę Kłodzką, Górny Śląsk, Jurę Krakowsko-Częstochowską, Beskid Niski, Bieszczady, Lubelszczyznę, Podlasie, Mazury i Kaszuby oraz cztery miasta: Warszawę, Kraków, Wrocław i Gdańsk . Kluczową grupą docelową kampanii byli turyści z Austrii i Szwajcarii, którzy cenią aktywny wypoczynek, autentyczność i ekologiczne podejście do podróżowania.
W ramach Poland Soul Travel zorganizowano 23 podróże studyjne dla dziennikarzy i influencerów, stworzono 13-odcinkowy podcast o Polsce oraz rozwinięto obecność w mediach społecznościowych, gdzie profile śledzi ponad 30 tysięcy użytkowników. Szczególnym sukcesem okazała się współpraca z platformą Komoot, dzięki której 35 milionów użytkowników tej aplikacji mogło poznać najciekawsze trasy rowerowe w Polsce. Promocję kampanii uzupełniały także indywidualne aktywności sportowe Marcina Płachny. Dyrektor ZOPOT w 2023 roku przejechał na rowerze z Wiednia do Krakowa (zasięg materiałów na TikToku 500 tys.), z Zurychu do Wrocławia (zasięg na TikToku 600 tys.), a w 2024 roku – w jeden dzień z Berlina do Poznania (zasięg na TikToku 1,1 mln).
Ze strony ZOPOT Wiedeń kampanią zajmowali się Agnieszka Kiewicz, Krzysztof Żwirski, Miłosz Wiercioch, Maciej Zygmunt oraz Tomasz Żaczyk, a z ramienia oLIVE media realizowali ją Jessica Grabowska, Olga Sudoł oraz Maciej Deja.