pl

Kampania Poland Soul Travel Polskiej Organizacji Turystycznej nominowana w konkursie PR Wings

soul travel2.JPG

Kampania Poland Soul Travel, zainicjowana w 2022 roku przez Marcina Płachno, ówczesnego dyrektora ZOPOT w Wiedniu (obecnie kieruje ośrodkiem w Berlinie), to nowatorski projekt, który w nieszablonowy sposób promuje Polskę jako wyjątkowy cel turystyczny. Celem kampanii było pokazanie Polski z zupełnie innej strony – kraju bogatego w naturalne piękno, pełnego historii, smacznej kuchni i atrakcji dla aktywnych turystów.

Poland Soul Travel skoncentrowała się na prezentacji dziesięciu kluczowych regionów Polski oraz czterech najważniejszych miast: Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Gdańska. Kluczową grupą docelową kampanii byli turyści z Austrii i Szwajcarii, którzy cenią aktywny wypoczynek, autentyczność i ekologiczne podejście do podróżowania. Jak mówi Marcin Płachno: „Uwagę odbiorców skupiliśmy na turystach świadomych ekologicznie, otwartych na poznawanie kraju przez kontakt z lokalną kulturą i mieszkańcami”.

Odkrywanie Polski – „slow tourism” w praktyce

Kampania promowała koncepcję „slow tourism”, zachęcając turystów do spokojniejszego, bardziej świadomego podróżowania. 

"Adresatem kampanii w pierwszej kolejności stał się dla nas turysta aktywny i poszukujący, świadomy ekologicznie i otwarty na poznanie kraju poprzez bezpośredni kontakt z miejscowymi. Turysta slow. Na stronie https://polandsoultravel.com/pl/ w trzech językach niemieckim, angielskim i polskim w kuratorski sposób pokazaliśmy miasta: Warszawę, Kraków, Wrocław i Gdańsk. Przedstawiliśmy również Sudety Zachodnie, Kotlinę Kłodzką, Górny Śląsk, Jurę Krakowsko-Częstochowską, Beskid Niski, Bieszczady, Lubelszczyznę, Podlasie, Mazury i Kaszuby” – powiedział Marcin Płachno.

Poland Soul Travel nie ograniczała się jedynie do standardowych działań reklamowych. Jej kluczowym elementem było organizowanie podróży studyjnych dla dziennikarzy i influencerów. Dzięki 23 takim wyjazdom, media i osoby wyznaczające turystyczne trendy miały okazję zobaczyć Polskę w nowym świetle – jako kraj z bogatą ofertą turystyczną, który jest blisko, ale jednocześnie wciąż nie do końca odkryty. W ramach kampanii powstał także 13-odcinkowy podcast o polskich miastach i regionach.

Szeroki zasięg i rosnąca popularność

Kampania Poland Soul Travel odniosła znaczący sukces na międzynarodowym rynku, docierając do 9 milionów odbiorców w Austrii i Szwajcarii. Obecność Polski w mediach społecznościowych była równie imponująca – profile kampanii na platformach takich jak Facebook, Instagram, TikTok czy LinkedIn śledziło ponad 30 tysięcy użytkowników. Kolejnym atutem był zasięg na platformie Komoot, aplikacji dla turystów i rowerzystów, której użytkownicy – aż 35 milionów osób – mogli poznać najciekawsze trasy rowerowe w Polsce.

Efekty kampanii nie przeszły bez echa – pisano o niej w najważniejszych mediach austriackich i szwajcarskich, a także w Polsce. Zainteresowanie turystyką w Polsce wyraźnie wzrosło, co przełożyło się na rozwój infrastruktury turystycznej między Polską a Austrią. W ostatnich latach uruchomiono nowe połączenia kolejowe, jak na przykład z Wiednia do Wrocławia, co ułatwia podróżowanie i zwiększa dostępność atrakcji turystycznych.

Nowe trendy i przyszłość turystyki w Polsce

Marcin Płachno podkreśla, że długofalowe efekty Poland Soul Travel będą widoczne w zwiększonym ruchu turystycznym do Polski, zwłaszcza w mniej popularnych regionach:

„Dzięki intensywnej obecności Polski w mediach oraz osobistym doświadczeniom dziennikarzy i influencerów, którzy odwiedzili nasz kraj, te działania będą owocować wzrostem liczby turystów w różnych regionach Polski.” – mowi Marcin Płachno.

Poland Soul Travel jest przykładem kampanii, która łączy promocję turystyczną z wartościami ekologicznymi i społecznymi. Kampania wpisuje się w szerszy trend świadomego podróżowania, który zyskuje na popularności wśród turystów z Europy Zachodniej. Jest to ogromna szansa dla Polski, by przyciągnąć turystów, którzy szukają autentycznych, mniej skomercjalizowanych destynacji.

Wyniki konkursu PR Wings, do którego kampania Poland Soul Travel została nominowana, zostaną ogłoszone już 13 listopada podczas gali w Warszawie. Niezależnie od ostatecznego wyniku, kampania ta już teraz jest uznawana za duży sukces, który skutecznie zwiększył rozpoznawalność Polski na rynkach austriackim i szwajcarskim.Dzięki współpracy z dziennikarzami, influencerami i lokalnymi społecznościami, Poland Soul Travel stała się przykładem nowoczesnego podejścia do promocji turystycznej. Pokazuje ona, że Polska, choć geograficznie bliska wielu europejskim krajom, wciąż kryje w sobie ogromny potencjał, który może przyciągnąć turystów szukających czegoś wyjątkowego.

 

Do góry