Wizyta chińskich dziennikarzy
13 września w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się spotkanie z zaproszoną przez Stowarzyszenie Polskich Mediów grupą dziennikarzy z Chin. W bogatym programie obejmującym zwiedzanie najciekawszych miejsc w Warszawie została uwzględniona prezentacja w POT, dzięki której uczestnicy wizyty mogli poznać całościową ofertę turystyczną Polski. W spotkaniu ze strony POT wzięli udział Robert Kępiński Dyrektor Departamentu Planowania Marketingowego oraz Barbara Tutak Kierownik Sekcji ds. Rynków.
Chińczycy stanowią obecnie najliczniejszą grupę podróżnych z krajów azjatyckich, przewyższając w tym względzie pod kątem liczebności nawet Japończyków. Jeśli chodzi o przyjazdy do Polski, to w 2003 liczba turystów z Chin wyniosła 6 tys a w 2011 już 35 tys. Polska Organizacja Turystyczna obok działań promocyjnych realizowanych w Chinach samodzielnie, działa na tym rynku również w ramach współpracy narodowych organizacji turystycznych krajów Grupy Wyszehradzkiej (V-4), od 2003 roku korzystając ze środków przyznanych na promocję na rynek chiński.
W ramach współpracy zostalo zrealizowane m.in. stoisko promocyjne na targach COTTM oraz prezentacja dla branży turystycznej w Pekinie w kwietniu 2011. W wydarzeniach tych wzięło udział sześciu polskich podwystawców: 5 tour operatorów oraz Stołeczne Biuro Turystyki. Ponadto w czerwcu 2011 r. również w ramach współpracy krajów V-4, na targach ITE & MICE w Hongkongu zostało zorganizowane kolejne wspólne stoisko promocyjne V-4 oraz prezentacja dla branży turystycznej. Ponadto działają strony internetowe – „European Quartet" oraz została wyprodukowana broszura promocyjna o regionie V-4.
Istotną kwestią w dalszym pomyślnym rozwoju turystyki przyjazdowej z Chin do Polski jest obniżenie cen produktów skierowanych na rynek chiński, aby uczynić je bardziej konkurencyjnymi, w stosunku do ofert z Europy Zachodniej. Jednym z komponentów kształtujących zbyt wysoką, dla kontrahentów chińskich, cenę ofert turystycznych są, względnie wysokie w Polsce, koszty wynajęcia przewodnika z j. chińskim. Szczególnej uwagi wymaga także oferta gastronomiczna. Wśród szerokiego wachlarza proponowanych usług gastronomicznych, wciąż relatywnie mały jest wybór restauracji typowo chińskich.