Telefon Bezpieczeństwa w nowej formule
23 maja br zostało podpisane porozumienie dotyczące kolejnej już edycji Telefonu Bezpieczeństwa, wspólnej inicjatywy Ministerstwa Sportu i Turystyki, Komendy Głównej Policji, Urzędu do Spraw Cudzoziemców i Polskiej Organizacji Turystycznej realizowanej od 2002 roku. Telefon Bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych, który w tym roku został po raz pierwszy zintegrowany z Polskim Systemem Informacji Turystycznej zostanie uruchomiony 1 czerwca.W godzinach 8.00-18.00 a od 1 czerwca do 30 września w godzinach 08:00-22:00 turyści będą mogli uzyskać potrzebne informacje oraz uzyskać pomoc w sytuacjach wymagających specjalistycznej porady. Pracownicy obsługujący Contact Center będą posługiwać się biegle językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Na zdjęciu od lewej: Jolanta Grus Dyrektor Biura Komunikacji w Polskiej Organizacji Turystycznej, Katarzyna Sobeirajska Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Nadinsp. Marek Działoszyński Komendant Główny Policji
Głównym celem „Telefonu Bezpieczeństwa" jest zapewnienie pomocy turystom zagranicznym w nagłych i trudnych dla nich sytuacjach. Brak znajomości języka i procedur, w przykrych dla turysty okolicznościach i poczucie zagubienia, może zaważyć w znaczący sposób na opinii o naszym kraju, mimo iż wcześniej pobyt był postrzegany, jako bardzo atrakcyjny. W celu połączenia się z operatorem wystarczy zadzwonić pod specjalne numery infolinii: +48 608 599 999 i + 48 22 278 77 77, płatne zgodnie z taryfą operatora.
Komenda Główna Policji zapewni możliwość korzystania przez osoby obsługujące telefon bezpieczeństwa z wewnętrznego numeru telefonu z centrali telefonicznej Komendy Głównej Policji, w celu bezpośredniej komunikacji z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Policji i Urzędu do Spraw Cudzoziemców.81% to suma wskazań dwóch najwyższych wartości na skali pokazującej poziom zadowolenia turystów zagranicznych w Polsce. Na to wysokie zadowolenie z pobytu w Polsce składa się wiele czynników. „Z naszych badań wynika, że 45 % turystów zagranicznych uważa, że „bezpieczeństwo" jest dla nich bardzo ważne przy planowaniu wyjazdu do innego kraju a 42 % powiedziało, że raczej ważne. Zaledwie 4 % przyznało, że nie bierze tego elementu pod uwagę" – powiedział Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej." Nie chodzi tu tylko o bezpośrednie zagrożenie życia czy zdrowia, ale także poczucie bezpieczeństwa wynikające z pewności, że w przypadku kłopotów ze zdrowiem, zaginięcia dokumentów, kradzieży itp. turysta uzyska natychmiastową pomoc lub zostanie przekierowany do odpowiednich służb" – podkreślił Szmytke.
W tym roku po raz pierwszy Telefon Bezpieczeństwa został przyłączony do Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Dzięki temu turysta będzie mógł uzyskać bardzo szybko informację o najbliższych atrakcjach turystycznych. Zcentralizowana baza danych – Repozytorium Informacji Turystycznej oparte jest na ścisłej współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi i ich systemami. Łącznie w bazie danych jest 41000 obiektów a docelowo znajdzie się 60-70 tys.
Ulotki z informacją o telefonie bezpieczeństwa będą również dystrybuowane za granicą za pośrednictwem Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, konsulatów i ambasad Rzeczypospolitej Polskiej, organizacji międzynarodowych i branży turystycznej, a także za pomocą ulotek informacyjnych rozdawanych w punktach granicznych.