en
en
Kontakt

Forum Gospodarcze Polska - Rosja

26 marca w Moskwie odbyło się Forum Gospodarcze „Polska – Rosja. Od Mistrzostw Europy do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej". Celem projektu realizowanego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych , wspólnie z Ministerstwem Gospodarki , Ministerstwem Transportu , Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki była prezentacja doświadczeń z organizacji UEFA EURO 2012™. Głównym założeniem inicjatywy MSZ było zaangażowanie polskiego biznesu jak również zainteresowanych podmiotów w projekty inwestycyjne oraz wymianę doświadczeń ze stroną rosyjską. Polska Organizacja Turystyczna była moderatorem Panelu "Infrastruktura Turystyczna - doświadczenia inwestycyjne i zarządzanie". W obradach Forum w Moskwie uczestniczyli również przedstawiciele rosyjskiej administracji, regionów – organizatorów Mundialu 2018, przedsiębiorców jak i przedstawicieli 70 polskich firm zainteresowanych współpracą z rynkiem rosyjskim w tym przedsięwzięciu.

Zaborowski1

Partnerami były miasta gospodarze UEFA EURO 2012™: Gdańsk, Poznań, Warszawa i Wrocław. W planach są misje gospodarcze z udziałem biznesu , administracji centralnej oraz władz miejskich do regionów i miast w Rosji , w których odbędą się Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w 2018 r. Projekt zostanie podsumowany podczas specjalnego seminarium , w ramach Europejskiego Forum Finansowego w Sopocie w czerwcu br.

Gospodarzami Panelu 2 - "Infrastruktura turystyczna - doświadczenia inwestycyjne i zarządzanie" byli : Rafał Szmytke – Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Sergey Shpilko- Prezydent Rosyjskiego Związku Sektora Turystycznego i Przewodniczący Komitetu ds. turystyki i branży hotelarskiej w Moskwie. Prezydent Sergey Shpilko podkreślając dobrze rozwijającą się współpracę w zakresie turystyki wskazał na znaczenie rynku rosyjskiego dla polskiej turystyki przyjazdowej oraz wyjazdy Polaków do Rosji i Moskwy.

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke we wprowadzeniu do dyskusji poinformował o zrealizowanych w Polsce, na potrzeby UEFA EURO 2012™, inwestycjach w zakresie infrastruktury turystycznej, w tym w hotelarstwie, przygotowaniu miejsc noclegowych dla kibiców, przygotowaniu pokoi noclegowych dla UEFA i grup docelowych UEFA , 13 centrach pobytowych dla narodowych reprezentacji, przygotowanych dla kibiców fan campach, wykorzystaniu miejsc hotelowych podczas Turnieju oraz wpływie UEFA EURO 2012™ na przyjazdy turystyczne do Polski.

zaborowski2

Pytania strony rosyjskiej dot. m.in. kwestii rozwiązania spraw wizowych przez stronę polską przed i w czasie UEFA EURO 2012™, wykorzystania wybudowanych na potrzeby ME stadionów, funkcjonowania fun campów. Jednym z głównych celów udziału Polskiej Organizacji Turystycznej, w tym projekcie jest przekazanie naszych doświadczeń, naszego know-how dot. turystycznej promocji Polski w kontekście UEFA EURO 2012™. Stąd ze strony POT uczestniczyli także: dr Adam Zaborowski – Doradca Prezesa POT oraz Andrzej Sierakowski – Dyrektor POIT w Moskwie.

Rafał Rosiejak – Dyrektor Centrum Konferencyjnego & MICE w Spółce PL 2012+ zaprezentował możliwości i potencjał Stadionu Narodowego w Warszawie a o centrach pobytowych w Polsce i Hotelu i Centrum Treningowym SIELANKA w Warce, gdzie przebywała reprezentacja narodowa Chorwacji opowiedział, podkreślając przy tym korzyści promocyjne dla obiektu wynikające z mistrzostw, Wojciech Dyrda – V-ce Prezes Altera Sp.z o.o. W panelu uczestniczyły oraz zaprezentowały swoje oferty polskie firmy: Activus, ANCHEM, CERSANIT, Fast S.A., NDI, UNIBEP, VICTORY SPA. O możliwościach dot. finansowania inwestycji realizowanych przez polskich przedsiębiorców poinformował Andrzej Ślączko – Dyrektor w Banku Gospodarstwa Krajowego.

 

Do góry