„Travel Open Day” - workshopy we Włoszech
Na początku marca br. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Rzymie zakończył pierwszy cykl zaplanowanych na 2017 rok workshopów B2B dla branży, „Travel Open Day”, organizowanych przez firmę Travel Quotidiano. Formuła workshopów jest objazdowa, dzięki czemu można dotrzeć do biur podróży i tour operatorów z każdego regionu Włoch.
ZO POT w Rzymie bierze udział w tych workshopach od ponad dwóch lat i do udziału zaprasza przedstawicieli branży polskiej, którzy w tym roku wykazali duże zainteresowanie inicjatywą. W tym cyklu spotkań, które odbyły się kolejno w Palermo, Katanii, Mediolanie, Bergamo, Udine, Weronie, Trieście i Genui. Polską branżę reprezentowali: Ernesto Travel, Ivotrans, Mazurkas Travel i SOS Travel. Polskie biura miały okazję poznać i nawiązać kontakty z branżą włoską.
Większość workshopów została oceniona jako owocna i udana, w szczególności dużym zainteresowaniem cieszyły się daty na południu Włoch, skąd ciągle rośnie turystyka outgoing do Polski, wspierana także przez coraz liczniejsze połączenia lotnicze. W okresie 2015 a 2017 rokiem zostały otwarte lub są planowane liczne połączenia low cost z miastami takimi jak Katania, Palermo, Neapol, Trapani, Alghero, Cagliari, Lamezia Terme.
Nowatorskie rozwiązanie organizatorów, żeby zorganizować workshop w ramach targów Agri&Slow Travel Expo w Bergamo, miało natomiast najgorsze wyniki, co pokazuje, że jednak branżowe workshopy należy jasno oddzielać od wydarzeń skierowanych do konsumenta.
Tego typu działania, łączące promocję wizerunkową i produktową, stwarzają szansę dla polskiej branży turystycznej w pozyskiwaniu kontaktów biznesowych z partnerami z Włoch i są doskonałą okazją do prezentowania Polski jako ciekawego produktu turystycznego dla Włochów - mówi Małgorzata Furdal dyrektor ZO POT w Rzymie.
Zdaniem dyrektor Furdal w związku z pogłębiającym się z roku na rok kryzysem targów BIT w Mediolanie, formuła „targów objazdowych” po całych Włoszech, którą proponuje Travel Open Day jest interesującą alternatywą dla polskiej branży turystycznej. - Z naszej strony, oprócz dostarczania materiałów promocyjnych i informacji, dokładamy wszelkich starań by zainteresować włoskich przedstawicieli branży Polską – niektórych zresztą, poznanych podczas ubiegłorocznych workshopów, zaprosiliśmy na dwie podróże studyjne, które odbyły się w połowie i pod koniec ubiegłego roku” – dodaje Małgorzata Furdal.