en
en
Kontakt

POT przeprowadziła szkolenie dla kadr IT z regionu świętokrzyskiego

W ramach wspierania Polskiego Systemu Informacji Turystycznej Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała dwudniowe szkolenie online dla 30 pracowników informacji turystycznej z regionu świętokrzyskiego. Tematem warsztatów była "Strategia content marketingowa w turystyce i marketingu miejsc" oraz wykorzystanie Instagrama.

Szkolenie dla kadr IT regionu świętokrzyskiego

Dynamiczny rozwój marketingu internetowego, zmieniające się narzędzia reklamowe oraz siła reklamy cyfrowej w promocji regionu to główne uzasadnienia do przeprowadzenia dwudniowego szkolenia online dla kadr informacji turystycznej. Co więcej, w związku z pandemią Covid-19, działania promocyjne zostały przesunięte do sfery cyfrowej, stąd większy nacisk na doskonalenie umiejętności w tym zakresie.

Wybór tematyki związanej z Instagramem wynika z popularności tego narzędzia wśród turystów. Umiejętne budowanie zasięgów pozwoli informatorom dotrzeć do większego grona turystów i zachęcić ich do odwiedzania regionu świętokrzyskiego.

Warsztaty odbyły się od 3 do 4 listopada. W pierwszym dniu szkolenia uczestnicy uczyli się tworzenia kampanii internetowych na Instagramie. Mogli się dowiedzieć m.in. jak odpowiednio dobierać materiały zdjęciowe czy jaką rolę spełniają hashtagi w budowaniu zasięgów oraz poznawali efektywną komunikację na Instagramie. Drugi dzień poświęcono m.in. na zagadnienia związane z influencer marketingiem. Tłumaczono, na jakie aspekty zwracać uwagę podczas współpracy z blogerami, realizując strategię content marketingową w turystyce i marketingu miejsc.

Blogosfera to jedno z najważniejszych obszarów promocyjnych, w których nie może zabraknąć turystyki. Istotną rolę wykładu „Jak pisać żeby nas czytano - content marketing turystyczny, strategia i dystrybucja treści”  obejmowała tematyka projektowania i wykorzystywania strategii marketingu cyfrowego w branży turystycznej i czasu wolnego. Umiejętność planowania treści, dywersyfikowania oraz dopasowania kanałów do odbiorcy.

Szkolenie to było kolejnym, które POT z ROT dla informacji turystycznej przeprowadziła w tym roku. Do końca zaplanowano jeszcze 6 takich szkoleń dla kadr informacji turystycznej z kolejnych regionów.

Do góry