en
en
Kontakt

POT partnerem tegorocznych Days of Poland Festival

W ostatnią niedzielę kwietnia zespół londyńskiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej realizował program promocji polskiej turystyki biorąc udział w Days of Poland Festival, wydarzeniu organizowanym od czterech lat, u progu wiosny, w wyjątkowym miejscu Londynu, w Potters Fields Park położonym w sercu brytyjskiej stolicy, obok historycznego mostu Tower Bridge.

Days of Poland Festival należy do wyróżniających się imprez polonijnych. Organizatorzy starają się prezentować polską kulturę, jej sztukę ludową i dorobek kulturowy poprzez czarowanie kolorytem i różnorodnością folkloru, pokazując dorobek twórców i artystów czerpiących z kulturowego dziedzictwa. Zwracają się do Brytyjczyków z przesłaniem pozytywnego spojrzenia na nasz kraj, na którego wizerunek wciąż jeszcze rzucają cień błędne, krzywdzące stereotypy zakorzenione w świadomości ludzi nieznających jego kultury. Atmosfera imprezy zbliżona klimatem do rodzinnego pikniku lubiana jest przez Wyspiarzy i turystów przebywających nad Tamizą, co potwierdza rosnąca z roku na rok frekwencja.

Polska Organizacja Turystyczna, jako jeden z partnerów Days of Poland Festival, wykorzystuje popularność wydarzenia do promowania wśród mieszkańców Zjednoczonego Królestwa walorów turystycznych miast i regionów, które mogą inspirować, motywować i przekonywać do decyzji o wyjeździe turystycznym do Polski, na weekend i dłuższy urlop. Interaktywny program, na bieżąco relacjonowany przez social media, wspierają partnerzy POT – Heritage Hotels Poland i Miasto Warszawa, którzy dostarczyli nagrody do konkursów w formie fundowanych podróży do Polski oraz aranżują strefę relaksu dla odwiedzających. Na stoisku można było przejrzeć i zaopatrzyć się w materiały tematycznie związane z Polską, i bardziej szczegółowe przewodniki i wydawnictwa regionów i miast, które mają bezpośrednie połączenia lotnicze z Wyspami. Spodziewana dobra pogoda na niedzielne popołudnie sprzyjała degustacjom na świeżym powietrzu, między innymi polskiego wina w kolorach białym i czerwonym, zachęcąjąc wielu znawców do skosztowania i docenienia regionalnych trunków. Na wypadek gdyby trzeba było użyć parasoli, przygotowano ich dużą liczbę, oczywiście w biało-czerwonym motywie z charakterystycznymi symbolami Polski.

Do góry