Polska na targach IMEX 2022
„Dobrze jest wrócić" – to slogan, który przyświecał tegorocznym targom IMEX, na których tradycyjnie Polska Organizacja Turystyczna, była organizatorem polskiego stoiska narodowego (G440) oraz akcji promocyjnej pod hasłem Destination Poland.
Po dwóch latach przerwy targi IMEX 2022 realizowane były ponownie w formie stacjonarnej, która sprzyja wykorzystaniu dodatkowych narzędzi promocyjnych. Szczególnie, iż w tym roku powodów do świętowania i promocji było sporo. Wspólnie celebrowaliśmy 20-lecie PCB POT, łączące się z 20-letnią obecnością POT w stowarzyszeniu ICCA.
Energetycznym polskim akcentem były Muzyczne Poranki w wykonaniu Barbary Giewont oraz Michała Jurkiewicza, którzy w centralnej galerii śpiewająco witali wystawców z ponad 100 krajów świata oraz ponad 2,8 tys. zleceniodawców spotkań i wydarzeń (hosted buyersów). Po koncertach goście kierowali się do głównego wejścia na targi (hala 8), które również przyozdobione zostało zdjęciami sygnowanymi hasłem Destination Poland przedstawiającymi polskie miasta kongresowe i regiony. Poza ofertą konferencyjną, postanowiliśmy pokazać też naturę, wpisując się tym samym w najnowsze trendy i oczekiwania organizatorów.
Poza tym, podobnie jak podczas IBTM w Barcelonie, aktywnie zarówno na stoisku, jak i poza nim (ICCA Reception), promowaliśmy wraz z Kraków Convention Bureau pozyskany kongres ICCA, który w listopadzie odbędzie się w stolicy Małopolski. Przy okazji promując również inne polskie regiony i destynacje kongresowe, do których po kongresie, będziemy organizować podróże studyjne. To wszystko staraliśmy się jeszcze zgrabnie połączyć z 20-leciem targów IMEX, z którymi POT łączy długa tradycja współpracy, w tym kilka ważnych projektów m.in.: akcja CSR - IMEX Challenge 2010.
20-lecie Poland Convention Bureau POT hucznie świętowano drugiego dnia targów w ramach Polish Happy Hour zorganizowanym na polskim stoisku. W ramach celebracji zorganizowano konkurs wizytówkowy, gdzie główna nagrodą od Kraków Convention Bureau był voucher na pobyt przed lub po kongresie ICCA. Nie zabrakło też rozmów kuluarowych i słodkiego poczęstunku w postaci urodzinowego tortu i odśpiewanego „Sto lat!”.
Dodatkową atrakcją – realizowaną z okazji urodzin PCB POT – było też nagrodzenie siedmiu osób z różnych sektorów branży. Takich, które dzięki swojej współpracy, aktywnościom i zaangażowaniu, stały się ambasadorami Polski. Albumy o Polsce oraz dyplomy uznania od Prezesa POT otrzymali:
- Carina Bauer, CEO of the IMEX Group
- Gorazd Čad, CEO of Toleranca Marketing and Editor-in-chief of Kongres Magazine
- Dr Rob Davidson, Managing Director of MICE Knowledge
- Senthil Gopinath, Chief Executive ICCA
- Mariska Kasteloo, CEO of World of MICE
- James Rees, ICCA President
- Kerstin Wuensch, Editor-in-chief, tw tagungswirtschaft
Poprzez kontakty wypracowane w ramach Strategicznego Sojuszu Narodowych Europejskich Convention dziękowaliśmy też kolegom z zagranicznych convention, za ich wsparcie w pozyskaniu kongresu ICCA. Znakiem rozpoznawczym naszych sprzymierzeńców będą ręcznie wykonane broszki, które nawiązują do tradycji krakowskiej (kolor niebieski, pawie piórko, czerwone korale, królewskie złoto).
Stawiając na zrównoważony rozwój i neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, PCB POT aktywnie przyłączyło się do akcji People & Planet Pledge zgłaszając Polskie Stoisko Narodowe do programu. W zamian za ograniczenie materiałów papierowych do rozdawnictwa, segregację śmieci oraz stosowanie eco zastawy (talerzyki, sztućce) podczas happy hour, nasze stoisko było oznaczone zielonym numerem i wymienione w IMEX-EIC People & Planet Village.
Postrzegamy naszą podróż w kierunku zrównoważonego rozwoju jako ciągły proces, ciągle się doskonalimy i wyznaczamy sobie coraz to trudniejsze cele. Zachęcamy również do aktywnej pomocy Ukrainie poprzez organizację w Polsce, przy okazji spotkań i wydarzeń, aktywności o charakterze CSR-owym. Warto budować taką ofertę, to jeszcze jeden element, poprzez który możemy pokazać nasze wsparcie i solidarność, a przy okazji skorzystać na tym przyciągając i przygotowując nowe, wartościowe imprezy. Mamy nadzieję, iż kampania promocyjna „Destination Poland” przyczyni się do wzmocnienia konkurencyjności Polski na arenie międzynarodowej oraz odbuduje popyt na usługi turystyki biznesowej, która odrodzi się po pandemii Covid-19 oraz wojnie w Ukrainie – powiedziała Aneta Książek, główny specjalista w Poland Convention Bureau POT.
W trakcie trzech dni targowych (31 maja – 2 czerwca) Poland Convention Bureau POT, wspierane przez Zagraniczny Ośrodek POT w Berlinie, przeprowadziło wiele indywidualnych spotkań biznesowych, których uzupełnieniem były indywidualne oferty przedstawione przez 13 wystawców polskiego stoiska narodowego:
- Convention Bureau - Wrocław
- DMC Poland
- Furnel Travel International
- Gdansk Convention Bureau
- Hotel Narvil Conference & Spa
- ICE Kraków Congress Centre
- Kraków Convention Bureau
- LOT Polish Airlines
- Mazurkas Travel
- Poznań Convention Bureau
- Travel Projekt DMC Poland
- TRIP Group (Centrum Kongresowe Plus sp.z o.o.)
- Warsaw Convention Bureau
Na stoisku prezentowane było również zagraniczne wydanie magazynu THINK MICE